عملیات اجرایی راه آهن یزد به فارس با سرعت بالایی در دست اجرا می باشد.

عملیات اجرایی راه آهن یزد به فارس با سرعت بالایی در دست اجرا می باشد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی فارس، دکتر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در استان فارس بدلیل شرایط خاص ترانزیت و حمل و نقل و اینکه از لحاظ حمل و نقل جزء استانهای مهم کشور می باشد سه بخش ریلی، هوایی و جاده ای بطور خوبی فعال می باشند و جزء اولویتهای وزارت راه و شهرسازی هستند.
وی تصریح کرد: در بخش ریلی سه طرح ریلی شیراز – گلگهر – کرمان به طول 346 کیلومتر که 190 کیلومتر آن در دست اجراست که مسیر شرق به غرب را در جنوب اتصال می دهد و راه آهن شیراز به سمت بوشهر - عسلویه بطول 640 کیلومتر که 100 کیلومتر آن در دست ساخت می باشد و راه آهن اقلید به یزد بطول 271 کیلومتر نیز در دست اجرا می باشد.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از شهرستان جهرم اذعان داشت: در شهرستان جهرم کلیه محورهای منتهی به جهرم با برنامه ریزی انجام شده در دست اجرای عملیات راهسازی است که تا پایان سال هم خیلی از محورها مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بزرگراه شیراز – جهرم به طول 160 کیلومتر می باشد که فقط 20 کیلومتر از این محور باقی مانده و در دست عملیات بزرگراهی می باشد و تا پایان سال و یا اوایل سال 99 به بهره برداری خواهد رسید و با اتمام این 20 کیلومتر کل مسیر بصورت بزرگراه خواهد شد.
دکتر خادمی در خصوص بزرگراه جهرم به لار نیز گفت: بزرگراه جهرم به لار 160 کیلومتر می باشد که از سمت استان فارس به طول 50 کیلومتر و در سه قطعه فعال می باشد و از سمت لار نیز در سه قطعه در دست اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین هدف سفر به شهرستان جهرم را تصمیم گیری در خصوص اتصال جهرم به شبکه ریلی این شهرستان عنوان کرد و افزود: مهمترین بخش سفر به شهرستان جهرم تصمیم گیری در خصوص اتصال به شبکه ریلی این شهرستان می باشد و جانمایی محل ایستگاه مورد توافق قرار دادیم که به تصویب برسانیم و حداکثر در برنامه چهارساله اتصال شهرستان جهرم به مسیر ریلی برنامه ریزی می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات