اختصاص ۱٫۹ میلیارد دلار برای وام مسکن در ابوظبی

اختصاص ۱٫۹ میلیارد دلار برای وام مسکن در ابوظبی

www.BanaNews.irدولت ابوظبی پس از اینکه حاکم این امیرنشین خواستار تدابیری برای افزایش ثبات اجتماعی شد، ۱٫۹ میلیارد دلار از بودجه ۲۰۱۱ خود را برای وام مسکن اختصاص داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امارات متحده عربی که ابوظبی یکی از امیرنشین‌های آن است، تاکنون از ناآرامی‌های مردمی که کشورهای عربی همسایه مانند بحرین، عمان و یمن را فرا گرفته، مصون مانده است. اوضاع ابوظبی به دقت تحت نظر قرار دارد زیرا این امیرنشین صاحب حدود ۱۰ درصد از ذخایر نفت جهان است.

دولت محلی ابوظبی در سال گذشته برای ۲۰۷٫۵ میلیارد درهم (۵۶٫۵ میلیارد دلار) بودجه برنامه‌ریزی کرد که حدود ۷۴ درصد از هزینه مالی در امارات متحده عربی به حساب می آید اما بودجه ۲۰۱۱ هنوز منتشر نشده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، وام‌های مسکن جدید و همچنین تامین اعتبار برای پروژه‌های زیرساخت به اماراتی‌هایی که حدود ۲۲ درصد از جمعیت ۱٫۸ میلیون نفری امارات را تشکیل می دهند، سود می رساند. باقی جمعیت این امیرنشین را شهروندان و کارگران خارجی تشکیل می دهند.

ابوظبی میلیاردها دلار در صنعت، زیرساخت و گردشگری سرمایه گذاری کرده تا اقتصاد مبتنی بر نفتش را متنوع کند و هزاران نفر نیروی کار جذب کرده و تقاضا برای مسکن را بالا برده است.

 

 

    نظرات