پسماندها تهدید سلامت ساکنان البرز

پسماندها تهدید سلامت ساکنان البرز

با توجه به تبیین وظایف قانونی شهرداری ها در ماده هفت قانون‌ مدیریت پسماند و ابلاغ اخطاریه‌های متعدد به مدیران شهرداری در خصوص مدیریت اصولی پسماندهای شهری،ضرورت دارد در این زمینه اقدام لازم انجام شود.
گاهی شاهد هستیم در ایستگاه‌های موقت جمع‌آوری زباله، عوامل شهرداری اقدام به سوزاندن زباله‌ها کرده و این موضوع با توجه به مجاورت این ایستگاه‌های موقت با مراکز جمعیتی، موجب تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان خواهد بود.
فردین حکیمی روز پنجشنبه  در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ نفر از شهرداران استان به ‌دلیل توجه نکردن به اخطاریه‌های محیط زیست و رفع آلایندگی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
وی اظهار داشت: موضوع مدیریت پسماند استان به‌ویژه در کرج به یک معضل جدی تبدیل شده و متاسفانه با وجود ادعاهای متولیان امر مبنی بر پیش‌بینی برنامه‌ها برای کاهش معضلات پسماندهای شهری، اراده‌ای قوی در این زمینه دیده نمی شود.
حکیمی ادامه داد: متاسفانه با اتفاقاتی در مرکز شهر برخورد می‌کنیم که بیانگر این است که برخی مدیران شهرداری هیچ توجهی به موضوع سلامت شهروندان ندارند  یا موضوع بهبود کیفیت محیط زیست شهری در اولویت کاری آن‌ها قرار ندارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ضمن ابراز تاسف از بی توجهی شهرداری منطقه ۶ کرج به موضوع تکرار آتش زدن زبالهها در ایستگاه موقت زباله این منطقه ، گفت: پیش از این، موضوع به مراجع قضایی اعلام و با مدیران متخلف بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.
حکیمی از تمام شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز در راستای دپوی غیر اصولی پسماند و ضایعات و سوزاندن آنها در محیط ، ضمن تهیه عکس و فیلم ،مراتب از طریق سامانه ۱۵۴۰ به محیط زیست استان گزارش گردد و یا موضوع به ادارات محیط زیست  شهرستان اعلام شود.
روزانه حدود یک هزار و ۱۰۰ تن زباله در استان البرز تولید می شود که حدود ۹۵۰ تن آن مربوط به کلانشهر کرج است.






لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات