برگزرای دوره آموزشی مبانی محیط زیست ویژه مربیان پیش دبستانی در محیط زیست هرمزگان

برگزرای دوره آموزشی مبانی محیط زیست ویژه مربیان پیش دبستانی در محیط زیست هرمزگان

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان، این دوره آموزشی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد. درابتدای این دوره آموزشی مسیحی ضمن خیرمقدم به مدعوین بابیان اینکه :  اجرای طرح آموزش مبانی محیط زیستی برای کودکان موجب ارزش تلقی کردن حفظ محیط زیست برای آنان نهادینه شدن فرهنگ حفاظت محیط زیست در این نسل می شود.
وی  در نشست مربیان پیش دبستانی  با اشاره به وضعیت جهانی محیط زیست، افزود:بحران های محیط زیست در سراسر جهان نگرانی های بسیاری را برای متخصصان ایجاد کرده است. این طرح برای کودکان اجرا می شود تا بتوانند حفاظت از محیط زیست را به عنوان ارزش تلقی کنند و فرهنگ آن در این نسل نهادینه شود، تا بتوان به آینده کشور به لحاظ توجه به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و جایگاه حیاتی آن در تحقق اهداف توسعه پایدار، امیدوار بود.
مسیحی  در سخنان پایانی خود  ضمن تاکید بر ضرورت تغییر نگاه و رفتار ایرانیان نسبت به محیط زیست و طبیعت پیرامون خود، تصریح کرد: کودکی بهترین سن برای ایجاد این تغییر نگاه و رفتار است و از این رو آغاز آموزش های محیط زیستی از این سن می تواند کمک بسیار بزرگی برای محیط زیست باشد.

به گفته ی عابدینی رئیس اداره آموزش و پژوهش محیط زیست هرمزگان :  یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تهیه بسته ویژه مربیان توسط سازمان حفاظت محیط زیست  (کتاب مبانی آموزش محیط زیست و مشارکت خانواده  ، کتاب کار و راهنمای آموزش محیط زیست ویژه مربیان کودکان پیش  دبستانی )  است که با ارائه این بسته ویژه، آموزش های لازم به مربیان پیش دبستانی داده می شود که مربیان و خانواده هایشان در سال تحصیلی ۹۸ موظف به انتقال مفاهیم زیست محیطی قابل درک به کودکان باشند.
وی  افزود:   جهت آگاهی و توانمندسازی مربیان کودک پیش دبستانی اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس  و باتوجه به اهمیت شغل مربیان پیش دبستان در انتقال مفاهیم پایه به کودکان به‌عنوان آینده‌سازان این سرزمین و به منظورآشنایی بیشتر مربیان با روش‌های صحیح آموزه‌های محیط زیستی به کودکان در قالب یادگیری‌های غیر مستقیم و مشارکتی برگزارگردید و مدرسین دوره،ضمن ارائه پاورها و کتاب‌های آموزشی به تشریح دلایل خلق بسته آموزشی محیط زیست و مسئولیت مربیان، ویژگی‌های کتاب‌های آموزشی و نحوه تدریس آن‌ها با ارائه یک نمونه فیلم واحد کار پرداختند.
گفتنی است :
دوره آموزشی مذکور ویژه کارشناسان و مربیان پیش دبستانی تحت نظارت اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستانهای سطح استان برگزار گردید. که در قدم دوم این رابطین آموزش به مربیان پیش دبستانی در شهرستانها را انجام خواهند داد. و سپس این مربیان آموزش ها را به کودکان و به خانواده های آنها منتقل می نمایند.
این آموزش ها توسط نجم السادات  موسوی مولف کتاب مبانی آموزش محیط زیست و مشارکت خانواده  ، کتاب کار و راهنمای آموزش محیط زیست ویژه مربیان کودکان پیش  دبستانی انجام شد. که با همکاری و تسهیل گری فهیمه بیدی کارشناس آموزش همگانی  سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات