شکارچیان زنده گیری پرندگان شکاری در تله ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس

شکارچیان زنده گیری پرندگان شکاری در تله ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، مجتبی شکرانه؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت: در پی دریافت گزارشهای مردمی در خصوص حضور صیادان غیرمجاز در زیستگاه های طبیعی، محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، دو نفر متخلف صید که یکی از آنها اهل استان های جنوبی بود را دستگیر و به مقامات قضایی معرفی کردند.
وی افزود: از متخلفان که اقدام به ساخت کوخه جهت زنده گیری پرندگان شکاری کرده بودند، ادوات صید شامل تور و دام، و یک بُهله دلیجه و دو قطعه قمری کشف و ضبط شد که این پرنده ها در طبیعت رهاسازی شدند.
شکرانه اظهار داشت: همه ساله در زمان مهاجرت پرندگان شکاری در فصل پائیز، برخی افراد سودجو اقدام به ساخت کوخه برای زنده گیری این پرندگان ارزشمند جهت صدور به کشورهای حوزه خلیج فارس می کنند که این عمل بر اساس قوانین محیط زیستی و معاهدات بین المللی جرم محسوب می شود.
کوخه یا کوخت؛ مکانی است که برای زنده گیری پرندگان شکاری توسط متخلفان ساخته می شود و فردی که در این مکان به این قصد می نشیند را کوخه نشین می نامند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس از مردم استان خواست، هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند تا شاهد صید این گونه پرندگان ارزشمند نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات