هزینه استفاده از خودرو در کشور باید افزایش پیدا  ...

هزینه استفاده از خودرو در کشور باید افزایش پیدا ...

باید هزینه استفاده از خودرو در کشور افزایش پیدا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی پویا در «سومین نشست تخصصی بررسی نقش سمن ها در نهادینه سازی و اجرای منشور حقوق و مسئولیت های شهرنشینی مشهد» که با موضوع ادامه بررسیمصادیق و راهکارهای ترویج، تشویق، فرهنگسازی، امنیت، مناسب سازی و توسعه حمل و نقل غیر موتوری و اتصال آن به شبکه حمل و نقل عمومی برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر مردم با بنزین لیتری 1000 تومان راضی نمی شوند از حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس استفاده کنند و عملا یکی از اصلی ترین دلایل بی میلی آن ها به این موضوع قیمت پایین سوخت است.

وی اضافه کرد: حل این مشکل، همتی از سوی مسئولان کشورذی می خواهد تا عرضه اتوموبیل و بنزین را منطقی کرده تا تمایل مردم به استفاده از حمل نقل عمومی افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون حقوقی، قراردادها و املاک شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از این که در بسیاری از اموری که باعث محدودیت حضور خودروها در شهر می شود، مردم همراه نیستند، متذکرشد: به طور مثال افزایش هزینه های پارکینگ های شرکت ترافیک هوشمند الیت در هسته های مرکزی شهر به ویژه بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باعث گلایه های زیادی از سوی شهروندان شده است.

وی خطاب به سمن های حاضر در این جلسه گفت: اگر بخوایهم به دنبال مقصر و نقطه ضعف در خصوص اقداماتی همچون توجه به موضوع دوچرخه سواری در شهر باشیم آنقدر مقصر و نقطه ضعف وجود دارد که به دلیل ناامیدی باید در جایمان بایستیم اما اهتمامی که در شهر در خصوص این موضوع وجود دارد و باعث برگزاری 3 جلسه پیرامون موضوع وسایل نقلیه غیر موتوری شده، خود نشان دهنده نقاط قوت در این زمینه است.

حسینی پویا با تقدیر از دغدغه مندی های موجود در این زمینه بیان کرد: باید به همین موفقیت های کوچک دل خوش کرده و آن ها را تکثیر کنیم.

وی با تاکید بر این که باید در خصوص این موضوعات کمی صبر و بردباری را نیز چاشنی کار کنیم، متذکرشد: شهرداری مشهد نیز با دارا بودن مرکز ارتباطات مردمی 137 و همچنین سامانه چشم شهر پذیرای نظرات، انتقادات و پیشنهادات تمامی ذینفعان و دلسوزان شهر است.

رئیس کمیسیون حقوقی، قراردادها و املاک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاراه به ایستگاه های دوچرخه در سطح شهر خاطرنشان کرد: قرارداد پیمانکار قبلی این ایستگاه ها جنبه تبلیغاتی برای او داشته و مشکلات زیادی را در این حوزه برای شهر و شهروندان به وجود آورده است؛ در همین راستا درصدد تغییر قرارداد این طرح هستیم تا شهروندان به بهترین شکل از دوچرخه برای تردد در مشهد استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص موضوع پیاده محوری و خودرو محوری نیز باید گفت که به هیچ وجه این دو موضوع نافی هم نیستند و فقط باید تعادل این دو مقوله با یکدیگر رعایت شود.

حسینی پویا به کلان پروژه رعایت حق عابر پیاده هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده با اجرای این طرح شاهد کاهش آمار تصادفات درون شهری باشیم.

وی تاکید کرد: مطالبه اعمال قانون در خصوص تخلفات ترافیکی بر عهده ماموران تخصص دیده پلیس راهنمایی و رانندگی است و این کار عملا از سوی سایر شهروندان امکان پذیر نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی، قراردادها و املاک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همچنین پیگیر طرح «شهر همگان» هستیم تا مشهد برای همه مردم شهری مناسب و مطلوب باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات