برقراري عدالت مكاني در تخصيص پروژه‌هاي مناطق 15گانه اصفهان

برقراري عدالت مكاني در تخصيص پروژه‌هاي مناطق 15گانه اصفهان

مدير برنامه‌ريزي و بودجه شهرداري اصفهان گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در شهرداري اصفهان عدالت مكاني در تخصيص پروژه‌هاي مناطق 15 گانه اصفهان برقرار شده است.

سعيد فرداني در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: پياده‌سازي و بومي‌سازي مدل عدالت مكاني به عنوان ابزار تصميم‌ساز به منظور رفع تبعيض و برقراري عدالت مكاني در تخصيص پروژه‌هاي مناطق 15 گانه يكي از اقدامات مديريت برنامه ريزي و بودجه شهرداري اصفهان در يك سال گذشته بوده است.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي مديريت برنامه‌ريزي و بودجه در يكسال اخير، تصريح كرد: تدوين آمارنامه سال 97 با مشاركت بيش از 70 ارگان شهري براي نخستين بار، راه‌اندازي و به روزرساني سامانه يكپارچه مديريت اطلاعات در شهرداري (سيما)، فعال‌سازي طرح‌ها و پروژه‌هاي برداشت و تحليل اطلاعات مكاني مانند فضاي سبز، معابر، ژئوئيد اصفهان، RTK GPS، شناسايي املاك، رفت و روب معابر از ديگر اقدامات انجام شده است.

مدير برنامه‌ريزي و بودجه شهرداري اصفهان با بيان اينكه بازنگري و استقرار نظام جامع آماري با رويكرد پشتيباني از نظام ارزيابي عملكرد با همكاري دانشگاه اصفهان انجام شده است، افزود: با رويكرد ارائه داشبورد مديريتي و آموزش كاربران و مديران جهت استفاده از اطلاعات و شاخص‌ها از طريق موبايل و كامپيوتر، سامانه رصد اطلاعات (رصا) راه‌اندازي شد.

وي خاطرنشان كرد: تدوين دستورالعمل راه‌اندازي تالار مانيتورينگ شهرهاي ايران (تماشا) به منظور اشتراك گذاري اطلاعات مشترك كلانشهرها از ديگر اقدامات انجام شده به شمار مي‌رود.

فرداني با بيان اينكه نقشه راه مديريت اطلاعات مكاني و GIS تهيه شده است، گفت: تهيه و تدوين سند جامع SDI شهر اصفهان، انتخاب شهرداري اصفهان به عنوان دبيرخانه SDI شهري و راه‌اندازي مجدد كارگروه اطلاعات مكاني شهر (SDI) نيز صورت گرفته است.

وي با اشاره به شركت در ارزيابي عملكرد شهرداري‌هاي كشور مربوط به سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، اظهار كرد: تشكيل كارگروه ارزيابي عملكرد در جهت ارزيابي دو سالانه برنامه و به روزرساني تابلو عملكرد مناطق و ليست شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد مناطق، تهيه داشبوردهاي مديريتي در سامانه رصا و ايجاد دسترسي براي مديران مناطق و ستادي، تشكيل كارگروه‌هاي تحليل ارزيابي عملكرد مناطق، تهيه گزارش تحليلي سال 97 از ديگر اقدامات انجام شده به شمار مي‌رود.

مدير برنامه‌ريزي و بودجه شهرداري اصفهان از تهيه نقشه پهنه‌بندي فرونشست شهر اصفهان خبر داد و گفت: استقرار و توسعه سامانه يكپارچه گردش اطلاعات و مديريت پروژه‌هاي شهرداري اصفهان (سيگما) به عنوان ابزاري قدرتمند براي مديريت پروژه‌هاي شهري و ايجاد داشبوردهاي متنوع مديريت پروژه و ارائه گزارشات آني نيز انجام شده است.

وي كسب رتبه برتر شهرداري اصفهان در ارزيابي عملكرد جشنواره شهيد رجايي و كسب تنديس به منظور بيشترين رشد در شاخص‌هاي عمومي مربوط به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان اصفهان را از موفقيت‌هاي ديگر عنوان كرد و افزود: به روزرساني عناوين شاخص‌ها، مقادير تحقق شاخص‌ها و تكميل هدف‌ذاري كمّي شاخص‌هاي برنامه راهبردي اصفهان 1400 تا سال افق برنامه و تهيه RFP طرح‌هاي آماري استخراج شده از برنامه عملياتي سه سالانه شهرداري اصفهان حائز اولويت در يكسال گذشته انجام شد.

فرداني از تدوين بودجه سال 1398 براساس مقاصد راهبردي برنامه عملياتي سه ساله (1400-1398) خبر داد و اظهار كرد: تدوين برنامه عملياتي سه ساله شهرداري اصفهان (1400-1398) برگرفته از برنامه سنجش پذير شهردار اصفهان و برنامه راهبردي اصفهان 1400 است.

وي گفت: تهيه گزارشات تحليلي موضوعي جهت برنامه و بودجه سال 98، ارزيابي وضعيت موجود محيط زيست جهت سياستگذاري و برنامه‌ريزي كلان (SOE)، تسري نگرش مديريت پروژه، طر ح و پرتفوليو براساس استانداردهاي مرتبط آسيب شناسي چشم انداز، تهيه الگوي ورود به بازنگري آن و تهيه RFP با برگزاري جلسات هم‌انديشي، محاسبه شاخص SPI براي 118 پروژه مهم مناطق و برنامه‌ريزي جهت محاسبه شاخص CPI، تهيه دستورالعمل‌هاي مديريت پروژه‌هاي شهري (پروژه هاي عمراني، IT، پژوهشي، مشاركتي) و بررسي و نهايي كردن برنامه هاي زمانبندي پروژه ها متناسب با ساختار سامانه سيگما را از ديگر اقدامات صورت گرفته در يكسال گذشته بوده است.

مدير برنامه‌ريزي و بودجه شهرداري اصفهان از تشكيل كارگروه اولويت بندي پروژه هاي شهري و به روزرساني دستورالعمل اولويت‌بندي پروژه هاي برنامه عملياتي خبر داد و گفت: پيگيري راه‌اندازي و ايجاد تغييرات لازم در منوي اولويت‌بندي سامانه سيگما مطابق بر دستورالعمل مربوطه از ديگر اقدامات انجام شده است.

وي با بيان اينكه همكاري در تعريف، راهبري و تحويل‌گيري پنج طرح آماري حوزه حمل ونقل و ترافيك و سنجش 14 شاخص از شاخص‌هاي برنامه راهبردي اصفهان 1400 در دستور كار بوده است، افزود: سند رسمي تصويب و موجوديت پروژه در قالب منشور پروژه براي تمام پروژه‌هاي شهرداري (پروژه‌هاي عمراني، پژوهشي، مشاركتي، فناوري اطلاعات و ارتباطات) تهيه شده است.

فرداني از يكپارچه‌سازي تمام پروژه‌هاي شهرداري اصفهان با درج كد يكتاي پروژه (كيپ) براي پروژه هاي مصوب شهرداري و رديابي قيمت تمام شده آن‌ها به صورت مستقيم خبر داد و تصريح كرد: الزامات برنامه ريزي و مديريت پروژه در راستاي تأمين اعتبار الكترونيكي (شناسنامه پروژه برآورد و اطلاعات مالي- منشور پروژه- برنامه زمانبندي) بررسي شده است.

وي ادامه داد: برگزاري جلسات كارگروه مديريت پروژه در راستاي ارتقاي دفتر PMO و بالا بردن سطح كنترل پروژه‌هاي شهري، راه‌اندازي سامانه تامين اعتبار الكترونيكي براي نخستين بار در كلانشهرهاي ايران، راه‌اندازي كميته و كارگروه تخصيص، تدوين دستورالعمل تخصيص بهينه منابع از ديگر اقدامات انجام شده در مديريت برنامه‌ريزي و بودجه شهرداري اصفهان به شمار مي‌رود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات