با حضور استاندار خوزستان:از پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه بازدید شد

استاندار خوزستان در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه شهرستان اهواز گفت: در روزهای پایانی سال 1395 از این پروژه بازدید شد، یکی از مشکلات اصلی اهالی شریف این منطقه مساله آب شرب بوده و هست .

غلامرضا شریعتی گفت: در این بازدید و پس از بررسی های بعمل آمده مقرر شد تا در مدت 8 ماه این پروژه به اتمام و به بهره برداری برسد.

وی افزود: در ابتدا بخشی از کار پیشرفت قابل توجهی داشت، اما با گذشت زمان آنگونه که باید موفقیت لازم در پروژه کسب نشد. دلایل متعددی چون افزایش قیمت ارز و عدم توان در تامین لوله ها سبب شد تا طبق وعده ای که داده شد نتوانیم عمل کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با کار جمعی و بواسطه حضور و حمایت شرکت آبفا روستایی، فرمانداری اهواز، مناطق نفتخیز جنوب، برق منطقه ای پیشرفت پروژه باید بطور جدی دنبال شود، ادامه داد: طی چند ماه گذشته و با توجه به اهمیتی که این پروژه دارد و با حمایت هایی که بصورت جمعی انجام خواهد شد، سعی خواهیم کرد تا این پروژه بزودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

شریعتی با اشاره به مشخصات پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه گفت: در این پروژه 23 کیلومتر لوله خط انتقال آب شرب کارگزاری خواهد شد که تا کنون 12 کیلومتر از آن حفاری و کارگزاری شده است.

وی از کارگزاری این خط انتقال آب از تصفیه خانه شیبان تا روستای صفیره خبر داد و افزود: 11 کیلومتر از خط انتقال آب کارگزاری شده که همه توان و تلاش بر آن است تا ظرف 3 ماه آینده به اتمام برسد. با این اتفاق بخش شرقی غیزانیه از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

استاندار خوزستان یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه در فاز اول مشکل بخش شرقی غیزانیه حل خواهد شد، تامین لوله های مورد نیاز بخش غربی غیزانیه به سازمان آب و برق خوزستان سپرده شد که علیرغم جلسات و پیگیری های انجام شده تا کنون در این فاز پیشرفتی نداشته ایم.

شریعتی یادآور شد: 25 کیلومتر لوله مورد نیاز در فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه توسط سازمان آب و برق ظرف 10 روز آینده تامین خواهد شد و پس از تحویل به شرکت آبفا روستایی خوزستان این شرکت متعهد شده پروژه را ظرف مدت 3 ماه تکمیل و به بهره برداری برساند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال و به همت مجموعه تلاشگر صنعت آب استان پروژه آبرسانی به 80 روستای بخش غیزانیه به اتمام خواهد رسید، گفت: علیرغم اینکه زمان زیادی از وجود مشکلات تامین آب در این منطقه می گذرد اما تا پایان سال بخش شرقی و غربی غیزانیه را از نعمت اب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند شوند، به گونه ای که تا سال ها مشکلی در تامین آب شرب مورد نیاز اهالی شریف این روستاها بوجود نیاید.

استاندار خوزستان با بیان اینکه رضایتمندی اهالی شریف روستایی در اهواز و رامهرمز با بهره برداری از این پروژه جلب خواهد شد بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از آب روستاهای غیزانیه از شهرستان رامهرمز تامین می شود، اختلال هایی را در تامین آب تعدادی از روستاهای رامهرمز بوجود می آورد، بنابراین با بهره برداری از این پروژه مشکل تامین آب شرب و کشاورزی روستاهای رامهرمز که تحت تاثیر آبرسانی به غیزانیه قرار داشتند نیز برطرف خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات