نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی...

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه شهر بجنورد ، در دیدار با مدیرعامل و مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان، با اشاره به اهمیت آب در حیات جامعه، اظهار کرد: خداوند در آیه 30 سوره انبیاء می‌فرماید: «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی» و تأکید می‌کند از آب هر چیز زنده‌ای را آفریدیم.

وی با بیان اینکه آب ن یاز مشترک همه عالم هستی است، افزود: تعبیر قرآن کریم «مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی» است؛ یعنی حتی جمادات هم به‌گونه‌ای به آب نیاز دارند و هر چیز نیاز به آب دارد فرقی نمی‌کند جاندار باشد یا بی‌جان.

آیت الله یعقوبی افزود: بر این اساس اگر آب نباشد شاید کوه متلاشی شده و حالت خود را از دست بدهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: وقتی این کار حیاتی است باید حساسیت ما هم نسبت به آن بیشتر باشد؛ زیرا حیات انسان‌ها به آن وابسته است و حیات انسان هم بسیار مهم است.

وی افزود: خداوند در آیه 32 سوره مائده می‌فرماید: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیاهَا فَکأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا» و تأکید می‌کند هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته و هر کس نفسی را حیات بخشد از مرگ نجات دهد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده باشد.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: اگر آب در اختیار انسان‌ها باشد جلوه حیات متجلی شده و اگر نباشد نابودی به وجود می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به جذب بودجه اختصاص یافته به آبفای خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ، خطاب به مسئولان این شرکت، گفت: اینکه این میزان بودجه را جذب کردید توانمندی شما را می‌رساند.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: خود همین نشان‌دهنده پرکاری و تلاش شما در مجموعه است که توانستید بودجه اختصاص یافته را جذب کنید و این همت شما ، به جذب بودجه بیشتر کمک نموده است .

وی با بیان اینکه در مجموعه آب و فاضلاب استان کار جهادی صورت گرفته است، افزود: این مدال افتخاری است که دو برابر بودجه مصوب سفر مقام معظم رهبری را جذب و عملیاتی کرده‌اید.

وی خطاب به مسئولان این شرکت، ادامه داد: در نگهداری این پروژه‌ها دقت کرده و در نظارت بر پروژه‌ها دقیق‌تر عمل کنید تا سهل‌انگاری نشود.

آیت الله یعقوبی گفت: باید نظارت دقیق‌تر و کامل‌تر و فنی‌تر بر پروژه‌های آب و فاضلاب صورت گیرد تا وقتی هزینه کشور زیر خاک می‌رود بعدها دچار اشکالات فنی نشود.

وی تصریح کرد: کار شما زیر خاک می‌رود و ناپیدا است؛ ازاین‌رو باید صد درصد مطمئن باشید کار شما درست و استاندارد صورت گرفته است.

امام جمعه بجنورد افزود: در این کارها دقت و مراقبت بیشتری داشته باشید و گاهی نظارت‌های خود را به‌صورت نامحسوس اجرایی کنید تا فعالیت‌های این بخش با استاندارد و کیفیت بیشتری انجام شود.

خاطر نشان می شود در ادامه این دیدار آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از تصفیه خانه آب و پروژه های فعال و در حال انجام شرکت آب وفاضلاب خراسان شمالی بازدید بعمل آوردند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی یک شرکت در شهر بجنورد می باشد

      نظرات