شوراهای اجتماعی در محلات مختلف بهترین ظرفیت برای ارایه خدمات توسط نهادهای مختلف به مردم هستند

‍ شهردار کرمان در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کرمان:

شوراهای اجتماعی در محلات مختلف بهترین ظرفیت برای ارایه خدمات توسط نهادهای مختلف به مردم هستند

با تمام ظرفیت آماده همکاری با دستگاه های مختلف هستیم تا خدمات متنوع دستگاه های دولتی از طریق شوراهای اجتماعی و شبکه شهروندی در سطح محلات مختلف ارایه شود

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast ba olompezeshki.jpg

ساعتی پیش نشست هم اندیشی شهردار کرمان با دکتر صافی زاده قائم مقام و جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کرمان با هدف بررسی موضوعات مشترک بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در دفتر شهردار کرمان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار کرمان در نشست با قائم مقام و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه هر خدمتی که بخواهد در حوزه اجتماعی انجام شود ،نیاز به ساختار اجرایی دارد ، گفت :یک برنامه طراحی شده برای خدمات اجتماعی به راحتی نمی تواند در سطح وسیع در جامعه اجرایی شود مگر آنکه ما یک شبکه اجتماعی منسجم در سطح محلات و در نقاط مختلف شهر داشته باشیم .

سید مهران عالم زاده با اشاره به تشکیل شورای اجتماعی محلات توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در محله های مختلف شهر کرمان گفت : در گذشته عمدتا به این شکل بود که در هر محله یک نفر بصورت انتصابی به عنوان شهردار محله فعالیت داشت که این موضوع خدمات رسانی را قائم به فرد کرده و محدود می ساخت ؛ شهردار کرمان گفت هم اکنون با تشکیل شورای محلات و انتخاب شهرداران افتخاری در برخی محلات توسط مردم محله شاهد فعالیت موثرتر در محلات هستیم.

وی افزود : شورای محلات ظرفیت بسیار خوبی دارد و ارگان های مختلف می تواند از این ظرفیت برای تشکیل پایگاه سلامت ،ارایه آموزش ها و فرهنگ‌سازی ها در زمینه های مختلف استفاده کنند.

وی تشکیل شورای اجتماعی محلات را اقدامی زیر ساختی عنوان و اظهار کرد : همه اقدامات در محله ها با رویکرد محله محوری انجام می شود ؛زیرا مشکلات و خواسته های محلات با یکدیگر متفاوت است و نمی توان یک نسخه واحد را برای مشکلات همه محلات شهر در نظر گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به راه اندازی شبکه شهروندی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اشاره کردو گفت:با راه اندازی این شبکه خدمات متنوعی به شهروندان ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های نوبهار و تابستانی کرمان ،گفت:برای اولین بار بود که در کشور ، و در سطخ کلانشهرها این کار فرهنگی در مقیاس بزرگ انجام شد که خوشبختانه با استقبال خوب مردم نیز همراه بود .

وی هدف از این اقدام را افزایش نشاط و شادابی در بین شهروندان عنوان کرد و افزود:علاوه بر آن این جشنواره که در سالهای آینده نیز ادامه خواهد یافت می تواند ساز و کار مناسبی برای معرفی کرمان باشد .

شهردار کرمان با بیان اینکه متاسفانه در حوزه های شهری مطالعه علمی و کارهای پژوهشی دقیق به ندرت انجام نشده است ،افزود:اگر پیش از تصمیم گیری ها مطالعه و پژوهش لازم صورت پذیرد ، برنامه ریزی ها دقیق تر و با شتاب بیشتری عملیاتی خواهند شد.

وی افزود : شهرداری آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در جهت ارائه خدمات به شهروندان را دارد.

در ادامه دکتر صافی زاده قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و هیئت همراه ضمن تشکر از همکاری شهرداری کرمان با دانشگاه علوم پزشکی در بخش های مختلف خواستار تداوم و گسترش این تعاملات شد .
دکتر صافی زاده با اشاره به اهمیت افزایش نشاط و شادابی در سطح جامعه گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این راستا آمادگی دارد با مشارکت شهرداری کرمان و سایر نهادهای تاثیرگذار در شهر اقدامات موثری را به انجام رساند .

دکتر صافی زاده با اشاره به اهمیت تعامل دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری گفت می توان با تنظیم تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو مجموعه تعاملات فعلی را نظام مند ساخته و برای پیگیری اقدامات مشترک برنامه ریزی دقیق تری انجام داد.

نجمه ابراهیمی‌نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات