هشتادو پنجمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی برگزار شد

هشتادو پنجمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی برگزار شد

هشتادو پنجمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر انزلی با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، کارشناسان شهرداری، عده ای از خانواده شهدا و محمد حبیبی مربی دروازه بانان تیم ملی ایران، با موضوع گزارش هزینه و درآمد شهریور شهرداری توسط خزانه دار شورا – نامه شهرداری در خصوص اصلاح ردیف های بودجه سال ۹۸ شهرداری -نامه شهرداری درخصوص اصلاح و تغییر لوگوی شهرداری – نامه شهرداری بیلان درآمد و هزینه شش ماهه اول سال ۹۸ – پیشنهاد تشکیل کمیته نما به منظور زیباسازی نماهای ساختمانها و نظارت بر آنها – نامه شهرداری در خصوص تقاضای آقای امید سلیمانی – نامه شهرداری در خصوص پلاک ثبتی ۲۶۲۴ – اصلاحیه و متمم بودجه سال ۹۷ شورای اسلامی شهر بندرانزلی – تفریغ بودجه سال ۹۷ شورای اسلامی شهر بندرانزلی ، شامگاه امروز دوشنبه (۲۹ مهرماه) در محل شورا برگزار شد.

هادی حیدری در ابتدا با تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان و تشکر از حضور خانواده معظم شهدا در این جلسه و سلام و صلوات بر روح شهدای هشت سال دفاع مقدس از اصحاب محترم رسانه برای تلاش هایشان درخصوص انتشار اخبار شورا و شهرستان تشکر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در ادامه با تقدیر از دو اسطوره ارزشمند شهرمان اعلام کرد : تقدیر و تشکر داریم از جناب آقای دکتر علی کاظمی که فرصت را غنیمت شمردند و در حضور مقام معظم رهبری علاوه بر پرداختن به مسائل علمی و مشکلات مراکز علمی، دغدغه‌های شهرستان به ویژه بحث تالاب انزلی و همچنین ملوان انزلی را عنوان کردند که جا دارد که از شهامت این جوان نخبه شهرمان تقدیر و تشکر کنیم. در هفته های اخیر اسطوره دیگری که موجب سرافرازی مردم انزلی شد جناب آقای حبیبی بود که سال ها سنگربان تیم فوتبال ملوان بودند که به عنوان مربی دروازه بانان تیم ملی بزرگسالان کشورمان انتخاب شدند. به سهم خودم و از طرف اعضای شورای شهر و شهرداری از زحمات آقای حبیبی تشکر و قدردانی می‌کنیم ان شاالله که شاهد حضور ایشان حتی درجات بالاتر از این در عرصه های بین المللی باشیم.

حیدری با اعلام اینکه امروز تالاب انزلی خسته است و رنج های زیادی را تحمل می کند به مخاطرات سنبل آبی اشاره کرد و گفت :  متاسفانه گیاه سنبل آبی به مشکلات تالاب اضافه کرده که جا دارد از قایقرانان و افرادی که به صورت داوطلبانه و با دست خالی اقدام به جمع آوری این گیاه از سطح تالاب می‌کنند تقدیر و تشکر کنم. هر چند ممکن است از مسئولین بالادستی به ما ایراد گرفته شود که پرداختن به این موضوع درحیطه وظایف شورا نیست، اما ما منتخب مردم هستیم و باید دغدغه های مردم را اعلام کنیم و در این موارد هشدار بدهیم. همه باید به کمک هم بیایند و این گیاه خطرناک که هم از لحاظ زیست محیطی پرمخاطره است و برای سلامت انسان ها نیز خطر آفرین است را از سطح تالاب جمع‌آوری کنیم. در این خصوص آمادگی داریم که هر کمکی از جانب شورای شهر و شهرداری برمی آید انجام دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با انتقاد از مطرح شدن دوباره بحث انتقال آب دریای کاسپین تصریح کرد : در خصوص انتقال آب دریای کاسپین به شهرهای مرکزی مسئولین مربوطه باید نظرات کارشناسی را مطالعه کنند و هشدارهای نخبگان و صاحب نظران را در این زمینه بپذیرند. ما هم در این خصوص هشدار می‌دهیم به جای اینکه به دنبال انتقال آب دریای کاسپین به شهر های مرکزی کشور باشند بیایند و برای زباله و دفن زباله در شهر های شمالی چاره ای بی اندیشند که مخاطرات و آسیب های زیادی را برای سلامت انسان ها و محیط زیست ایجاد کرده است.

حیدری در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اقدام شهرداری، گفت : پروژه هایی در سطح شهر انجام شده و یا در حال انجام است که متاسفانه در بخش اطلاع رسانی به مردم ضعیف عمل شده است. علاوه بر وظایف ذاتی شهرداری در بحث فضای سبز، عمرانی و حمل و نقل، پروژه‌ هایی را به صورت شاخص تعریف کردیم و ان شالله این پروژه‌ها به ثمر برسد و مردم از این پروژه ها بهره ببرند. در خصوص اجرای آسفالت در چندین خیابان، از مجموعه شهرداری تشکر می کنم که به شکل خوبی در حال انجام است. البته توقع داریم در این بخش نظارت دوستان در شهرداری هم بیشتر باشد تا این زحمات به هدر نرود.

وی ادامه داد : پروژه هایی که به زودی شاهد آغاز آن خواهیم بود شامل

سنگ فرش خیابان سپه، پارک شهید دوربین که اجرای آن شروع شده، بلوار قرآنی جلوی خانه قرآن و پل غازیان است. همچنین همگی جهت رفع برخی از موانع میراثی در میدان انزلی در تلاشیم تا در آینده شاهد چهره ای زیبا در میدان انزلی باشیم.

وی در انتها با تقدیر از احداث محل نگهداری سگ های بی صاحب، گفت:  جا دارد در خصوص آماده سازی محل نگهداری سگ های بی صاحب تشکر کنم که این اقدام باعث می شود هم به این حیوانات رسیدگی شود و هم نگرانی برخی از شهروندان در خصوص مخاطرات حضور این حیوانات برطرف شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بندر انزلی

    منبع خبر

    شورای شهر بندر انزلی

    شورای شهر بندر انزلی یک شورای شهر در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات