خودروهاي آلاينده در اصفهان فك پلاك مي‌شوند

خودروهاي آلاينده در اصفهان فك پلاك مي‌شوند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي اصفهان گفت: برخورد با خودروها و وسايل نقليه آلاينده به‌شكل جريمه نقدي تا فك پلاك درمركز اين استان اجرا مي‌شود.

به گزارش«پارما» سرهنگ محمدرضا محمدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح در طول سال اجرا مي‌شود ولي با توجه به نزديك‌تر شدن به روزهاي سرد سال و افزايش آلودگي هوا،‌ از آبان تشديد مي‌شود.

وي اظهار داشت: در اين راستا گشت‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي در راستاي تشديد طرح برخورد با وسايل نقليه آلاينده در 15 نقطه شهر اصفهان و در نقاط مختلف شهرهاي همجوار مركز استان مستقر هستند.

رييس پليس راهور اصفهان با اشاره به اينكه با مالكان وسايل نقليه‌ دودزا و بدون معاينه فني و دودزا بر اساس قانون برخورد مي‌شود گفت: اعمال قانون با اين افراد از جريمه نقدي تا فك پلاك و نصب پلاك تعميري روي وسائل نقليه صورت مي‌گيرد.

وي  رقم جريمه خودروهاي آلاينده را از 30 هزار تومان در ساير شهرهاي استان و 45 هزار تومان در كلان‌شهرها و جاده‌هاي بين شهري استان ذكر كرد.

سرهنگ محمدي چاره رفع مشكل آلودگي هوا را صرف برخوردهاي پليسي ندانست و گفت: بايد با رويكرد آموزش و فرهنگ سازي در جامعه بطور اساسي براي رفع اين مشكل چاره انديشي شود.

وي اجراي طرح اسقاط خودروها ،جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي بنزيني و فرهنگ سازي براي استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي به جاي خودروهاي تك سرنشين را موثر برشمرد.

رييس پليس راهور استان اصفهان به عملكرد پليس در 6 ماهه امسال در برخورد با وسايل نقليه دودزا و آلاينده اشاره كرد و گفت: در اين مدت حدود سه هزار دستگاه خودروي آلاينده در كلان‌شهر اصفهان شناسايي و نسبت به فك پلاك و نصب پلاك تعميري روي آنها اقدام شد.

وي ادامه داد: همچنين اعمال قانون براي 63 هزار 209 دستگاه از كاميون‌هاي دودزا صورت گرفت.

روزانه يك ميليون خودرو در اصفهان تردد مي‌كنند كه 60 تا 70 درصد آنها سواري و تك سرنشين هستند.

همچنين يك ميليون و 200 هزار موتورسيكلت در استان و حدود 700 هزار موتورسيكلت در شهر اصفهان تردد مي‌كنند كه به اندازه خودروها آلايندگي دارند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات