بی مهری به آثار تاریخی کرمانشاه به رغم حضور ۲۵۰۰ دانشجوی معماری

بی مهری به آثار تاریخی کرمانشاه به رغم حضور ۲۵۰۰ دانشجوی معماری

www.BanaNews.irیک مدرس رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، گفت: درکرمانشاه تعداد دوهزار و ۵۰۰ دانشجوی معماری داریم اما آثار تاریخی ما مورد بی مهری قرار گرفته اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید روهر مهربانی از استادان گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نشستی که با مسئولین میراث فرهنگی استان در دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این استان دارای دانشجویان زیادی در رشته معماری است و این پتانسیل را داریم که پروژه های عظیمی را کار کنیم که در این زمینه علاوه بر بحث جذب توریست در استان حفظ آثار و معرفی آن از جمله بازار کرمانشاه را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه باتوجه به اینکه درکرمانشاه تعداد دوهزار و ۵۰۰ دانشجوی معماری داریم اما آثار تاریخی ما مورد بی مهری قرار گرفته اند و همایش هایی که برگزار می شود در شان میراث فرهنگی ما نیست که نمونه بارز آن بیستون است که به ثبت جهانی رسیده است اما خیلی از افراد از ثبت جهانی آن بی اطلاع هستند.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، هویت شهرهای ما از جمله کرمانشاه زیر سئوال رفته است

وی در ادامه افزود: پیشنهاد من استفاده از این نیروهاست، متاسفانه کارآموزان معماری هدر می روند و از آنها به درستی بهره وری نمی شود و فارغ التحصیلان معماری هیچ ذهنیتی درباره بافت های تاریخی ندارند.

این مدرس گروه معماری تصریح کرد: هویت شهرهای ما از جمله کرمانشاه زیر سئوال رفته است که نمونه آن خیابان مدرس است که هویت شهر کرمانشاه است، همچنین محله فیض آباد که یکی از محله های قدیمی کرمانشاه است و انتظار می رود به این عوامل توجه خاصی شود و کمیته ای تشکیل شود و به آن قدرت اجرایی داده شود.

 

 

    نظرات