نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

www.BanaNews.irمعاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه کار ساخت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب وارد فاز اجرایی شده گفت: در دهه فجر سال ۹۱ فاز اول این مجموعه بزرگ نمایشگاهی آماده بهره‌ برداری می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مازیار حسینی بابیان این که شهر آفتاب پروژه بسیار مهمی برای تهران است که می تواند به عنوان یک نقطه اقتصادی و تجاری برای کشور عمل کند،گفت: اگر امسال سال جهاد اقتصادی است باید رویکرد مسائل اقتصادی نیز حرکت شتاب گون داشته باشد .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: اقتصاد بدون عدالت و رضایتمندی مردمی مد نظر نیست اگر موتور اقتصادی کشور فعال باشد، نرخ بیکاری کاهش و وضعیت اقتصادی مردم بهبود می یابد که برای تحقق این مهم به یک زیر ساخت مناسب نیاز داریم.

وی با تاکید براینکه کارکرد فضاهای نمایشگاهی امروز در دنیا تغییر کرده است گفت : فضاهای نمایشگاهی باید تمام سال فعال باشند و به عنوان یک نقطه تجاری برای کشور عمل کنند که مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب این گونه خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه رویکرد ما اقتصاد کشور است گفت: مجموعه شهر آفتاب در مجاورت فرودگاه امام خمینی (ره) است و در مجاورت شبکه آزاد راهی کشور و شبکه داخلی (مترو و خطوط محلی) که از این نظر بهترین موقعیت مکانی را دارد، همچنین چون این مجموعه خارج از شهر است برای مردم و ترافیک شهر مشکل ایجاد نمی کند .

وی افزود: واقع شدن مجموعه شهر آفتاب در مجاورت حرم امام خمینی (ره) سبب می شود کسانی که به این مجموعه می آیند، گلدسته های حرم امام (ره) را هم بتوانند ببینند.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران ادامه داد: پروژه شهر آفتاب اکنون وارد فاز اجرایی شده و امیدواریم در دهه فجر سال ۹۱ فاز نخست این مجموعه را بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وی تصریح کرد:فاز نخست مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شامل حدود ۵۷ هزار متر مربع فضای مسقف و روباز نمایشگاهی است که در فاز بعد این فضاها به ۸۳ هزار مترو مربع توسعه می یابد و حدود ۱۰ هزار متر مربع نیز فضای تاسیساتی ،خدماتی و اداری در کنار نمایشگاه ایجاد خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: توسعه و اجرای فاز های بعدی این مجموعه پس از بهره برداری از فاز نخست به گونه ای خواهد بود که خللی به بهره برداری از نمایشگاه وارد نشود.

وی افزود: در کنار این مجموعه نمایشگاهی هتلی ۵ ستاره و یک هتل آپارتمان نیز احداث خواهد شد، همچنین مکانی برای دفاتر برندهای تجاری کشور در نظر گرفته شده است که امیدواریم این مجموعه در نهایت به یکی از مجموعه نمایشگاه های مطرح بین المللی تبدیل شود و برای توسعه تجاری و اقتصادی کشور مفید باشد.

 

 

    نظرات