تعداد ۱۱۳ واحد ضایعاتی از ابتدای سال جاری تا کنون پلمپ شده است

تعداد ۱۱۳ واحد ضایعاتی از ابتدای سال جاری تا کنون پلمپ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد رسول عباسی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه «تماشا» با بیان اینکه پلمپ این واحدها بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها انجام شده است، اظهار کرد: این واحدها مشکلات شدید بهداشتی برای شهروندان ایجاد کرده بودند.
وی افزود: در همین راستا ۶ کمیسیون و ۵۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های محصولات کشاورزی شهرداری شیراز با بیان شهروندان می توانند از طریق تماس با واحد ۱۳۷ شهرداری و یا ارتباط با سازمان مشاغل مزاحم را اطلاع دهند، اظهار کرد: نیروهای شهرداری نیز واحدهای مزاحم سطح شهر شیراز را شناسایی و اطلاع رسانی انجام می شود که در همین راستا در جهت تعیین تکلیفی هر چه سریع تر این مشاغل کار گروهی با همکاری فرمانداری راه اندازی شده و تاکنون سه جلسه نیز برگزار شده است که تصمیمات به سازمان ها و دستگاه های مربوط جهت اجرایی شدن انجام شده است.
سنگ‌فروشان محور شمال غرب منتقل می‌شوند
عباسی با بیان اینکه پرونده سنگ فروشان محور شمال غرب شیراز در کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها مطرح و به اتفاق آرای رأی به جابه جایی و ساماندهی آن محور مطابق با بافت منطقه و کاربری موجود داده شد، گفت: سنگ فروشی مطابق با آیین نامه مشاغل مزاحم شهری جزو مشاغل قرمز و در رده بندی مشاغل مزاحم شهری می باشد که به لحاظ آلودگی های صوتی و گرد و غبار ناشی از برش و تقطیع سنگ باید هر چه سریع تر جابجا شوند و این موضوع در حال بررسی است.
وی با اشاره به وظایف سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های محصولات کشاورزی شهرداری شیراز، افزود: وظیفه ابتدایی سازمان ساماندهی مشاغل و جلوگیری از فعالیت مشاغل مزاحم و آلاینده در سطح شهر که بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها انجام می شود و وظیفه دیگر سازمان که ساماندهی محصولات فرآورده های کشاورزی است که بر اساس قانون مدیریت و نظارت بر میدان میوه و تره بار به عهده شهرداری ها است و همچنین ایجاد بازارچه های محلی در سطح شهر در جهت ارائه خدمات به شهروندان راه اندازی می شود.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های محصولات کشاورزی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در حوزه ساماندهی مشاغل چندین موضوع به صورت همزمان در حال پیگیری است، اظهار کرد: طرح مطالعات جامع ساماندهی مشاغل شهری با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در حال انجام است که در این طرح کلیه مشاغل مزاحم از نظر تعداد و مساحت سطح اشغال شناسایی می شوند.
عباسی با بیان اینکه بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ مشاغل مزاحم به چندین شغل خلاصه می شود اما بر اساس رأی هیأت وزیران مورخ دی ماه سال ۹۶ حدود ۲۵ شغل جزو مشاغل مزاحم یا مشاغل قرمز رنگ قرار می گیرند، گفت: این مشاغل شامل مصالح فروشی ها، سنگ فروشی ها، کارگاه های تولید آهک و گچ ، شن و ماسه، آسفالت و دامداری های سبک و سنگین، مرغداری ها و کارگاه های شارژ  پیک نیک و کپسول می شود که جزو مشاغل مزاحم آلاینده و خطرناک می شوند.
وی افزود: اما تعدادی دیگری از مشاغل به خودی خود مزاحم و آلاینده نیستند اما فعالیت آنان در شهر موجب مزاحمت برای شهروندان می شود که نمونه آن فعالیت فست فودی های بزرگ در سطح شهر است.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های محصولات کشاورزی شهرداری شیراز با اشاره به انتقال چهار کارخانه بزرگ از سطح شهر شیراز، اظهار کرد: عملیات و برنامه ریزی انتقال چهار کارخانه بزرگ روغن نباتی، سیمان، پشم شیشه و ریشمک از طریق استانداری در حال اجرا است.
سایت‌های انتقال مشاغل مزاحم در حال اجرا است‌
عباسی با بیان اینکه هفت سایت شامل سایت آهن فروشان، سنگ فروشان، درب و پنجره سازان و ماشین آلات سنگین در حال اجرا است، گفت: شهرداری شیراز نیز زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار را جهت تغییر کاربری از کار گروه امور زیربنایی استانداری پیگیری
می کند تا سایت بزرگی را جهت ساماندهی مشاغل مزاحم راه اندازی کند. وی افزود: بر اساس مصوبه هیأت وزیران ایجاد سایت های ساماندهی مشاغل مزاحم به عهده اتحادیه هر صنف است که بر این اساس صاحبان مشاغل مزاحم می توانند در سایت های اتحادیه و یا در سایت های شهرداری اسکان یابند.
احداث سردخانه ۴ هکتاری توسط شهرداری شیراز
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های محصولات کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه زمینی در مجاورت میدان میوه و تره بار مرکزی شیراز جهت احداث سردخانه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اقدامات زیربنایی آن جهت احداث بزرگترین سردخانه توسط شهرداری شیراز در حال انجام است.
عباسی گفت: وسعت این سردخانه ۴ هکتار و با حجم حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن محصول با مشارکت و سرمایه گزاری بخش خصوصی در حال انجام است.
وی افزود: با ایجاد سایت های مشاغل مزاحم و انتقال آنان به این سایت ها، شهر شیراز با تغییرات گسترده ای روبرو می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات