چهارمین جلسه هیأت امنا و شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز برگزار شد

چهارمین جلسه هیأت امنا و شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، چهارمین جلسه هیأت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی با حضور اعضای شورای پژوهشی این مرکز برگزار شد و حاضرین جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص رسالت‌های مرکز پژوهش‌ها و همچنین شرح وظایف هیات امنا و شورای پژوهشی این مرکز، به بحث و بررسی گذاشتند.

دکتر سید عبدالرزاق موسوی، دکتر نواب قائدی، دکتر علی ناصری، دکتر فرشاد خونجوش، دکتر ابوالقاسم ابراهیمی، دکتر داریوش ستایشگر، مهندس دکتر محمدعلی راضی، اکبری، دکتر محمود ناصری، دکتر کاوه فتاحی، دکتر کورش استوار سنگری، دکتر محمد طاهری و دکتر مریم سروش، حاضران در این جلسه بودند.

دکتر سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر و رئیس هیأت امنای مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز در ابتدای این جلسه با اذعان به اینکه راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها باید بسیار زودتر انجام می‌گرفت، اظهار داشت: به هر حال این موضوع در سال سوم شورای پنجم عملیاتی شد و باید بگویم خوشبختانه روند آغاز به کار این مرکز نیز بسیار خوب و سریع پیش رفته و زمینه برای آغاز به کار جدی این مرکز کاملا فراهم شده است.

وی با بیان اینکه موارد زیادی از وظایف 34 گانه شورای شهر وجود دارد که معطل مانده‌اند، تأکید کرد: مرکز پژوهش‌ها می‌تواند زمینه پرداختن به آنها را فراهم کند.

موسوی در خصوص مأموریت‌های مرکز پژوهش‌های شورای شهر بیان داشت: این مرکز دو مأموریت کلی دارد؛ یکی اظهارنظر درباره طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار کمیسیون‌های شورا قرار دارد و در واقع پشتیبانی و حمایت فنی و حقوقی از آنچه به عنوان مصوبه از کمیسیون خارج می‌شود که در این حوزه در سال‌های گذشته با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم و مصوبات زیادی از هیأت تطبیق فرمانداری برگشت می‌خورد.

وی اضافه کرد: مأموریت دیگر مرکز پژوهش‌ها، واکاوی و پژوهش در خصوص آثار همه‌جانبه مصوبات مهمی است که نیاز جدی به رعایت اصول کارشناسی دارند و باید از جوانب مختلفی بررسی شوند.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها همچنین از دل همین پژوهش‌ها و تحلیل‌ها، می‌بایست طرح‌ها و پیشنهاداتی را در ارتباط با کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی، به عنوان خوراک در اختیار شورا قرار دهد.

موسوی با اشاره به محدودیت‌های زیاد فعلی در شورا و شهرداری شیراز، گفت: مساله‌های اولویت‌دار حوزه مدیریت شهری باید احصا شوند و با کمک بخش‌های مختلف شورا و شهرداری، مرکز پژوهش‌ها مهمترین اولویت‌ها را محور فعالیت خود قرار دهد.

رئیس هیأت امنای مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز در پایان با تأکید بر اینکه باید آثار فعالیت‌های مرکز پژوهش‌ها، برای مردم محسوس باشد، یادآور شد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که تلاش‌‎هایی صورت گیرد اما در چرخه زمانی طولانی مدت بدون نتیجه و اثرگذاری رها شوند.

گفتنی است مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز کمتر از دو ماه پس از شروع سومین سال فعالیت شورای پنجم شیراز راه‌اندازی شد و فعالیت خود را از بیست و سوم مهرماه سال جاری رسماً شروع کرد.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات