مخزن بتنی 3 هزار مکعبی آب در مرز چذابه احداث می‌شود

مخزن بتنی 3 هزار مکعبی آب در مرز چذابه احداث می‌شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "فرهاد ایزدجو" در حاشیه بازدید از روند احداث ایستگاه پمپاژ توزیع و مخازن ذخیره آب مرز چذابه گفت: این پروژه دارای پنج مخزن موقت  ۱۰۰ متر مکعبی است که احداث مخزن بتنی و دائمی با ظرفیت ۳۰۰۰ متر مکعب و تکمیل کارهای باقیمانده ایستگاه پمپاژ با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال در برنامه است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: درحال‌حاضر به‌صورت موقت از طریق خط لوله‌ای به طول ۳۰ کیلومتر از بستان تا پایانه مرزی چذابه، انتقال آب با ظرفیت 146 مترمکعب در ساعت از طرح آبرسانی غدیر به‌ موکب‌ها و پایانه انجام می‌شود، که تبدیل این پروژه به‌صورت دائمی و پایدار در دستور کار است.
ایزدجو ادامه داد: به همین منظور، احداث پکیج پمپاژ شبکه توزیع مواکب با ظرفیت آبدهی ۱۸۰ مترمکعب در ساعت و احداث پکیج پمپاژ انتقال به پایانه با ظرفیت آبدهی 72 مترمکعب در ساعت صورت گرفته است.
رئیس ستاد قرارگاه اربعین صنعت آب و برق خوزستان افزود: هدف از اجرای این طرح، انتقال آب تامین شده از محل طرح آبرسانی غدیر در کوتاه‌مدت، از بالادست رودخانه کرخه و در افق طرح از سد دز به مواکب و پایانه مرزی چذابه با دبی 146 مترمکعب در ساعت است تا بتوانیم آب پایدار این پایانه مرزی را تامین کنیم.
ایزدجو یادآور شد: طی دو سال اخیر اقدامات موثری در زمینه آبرسانی به پایانه مرزی چذابه و موکب‌ها صورت گرفته که اجرای حدود 30 کیلومتر خط انتقال و اجرای ایستگاه پمپاژ و مخازن از آن جمله بوده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات