الگوی ملبورن در خودروزدایی

الگوی ملبورن در خودروزدایی

این طرح به شکلی متفاوت از تجربه شهرهای ضدخودرو، معابر یک محله را از تسلط خودروهای شخصی به نفع پیاده‌ها آزاد می‌کند و امکان مسافرت سریع (کمتر از ۲۰ دقیقه) و مستقل از در طرح «محله‌های ۲۰ دقیقه‌ای»، خیابان‌های اصلی حدفاصل بلوک‌های شهری به «معابر سبز» تبدیل می‌شود –هرمحله از چندین بلوک شهری و هر بلوک از چندین پلاک ساختمانی تشکیل شده است- به‌طوری‌که مقامات شهری ملبورن، با این طرح، «ابربلوک‌های شهری» با ویژگی دسترسی سریع اهالی محله به مراکز کار و خرید و تفریح ایجاد کرده‌اند. ملبورن علیه خودروها با تغییر شکل شهر به «محله‌های ۲۰ دقیقه‌ای»، دو اتفاق مثبت در این شهر رقم خورده است. در این شهر نیز تغییر کرده و تحت‌تاثیر این طرح قرار گرفته است. این طرح، با کمترین هزینه برای تغییر شهر به نفع پیاده‌ها، قابل اجرایی شدن است. خودروسازی و اولویت برای تردد ماشین‌ها، امکان پیاده‌روی شهروندان در اذهان برنامه‌ریزان شهری کمرنگ شد. ...

متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

    منبع خبر

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات