پروژه‌ جلوگیری از شنهای روان در استان تهران همچنان در حال اجراست

پروژه‌ جلوگیری از شنهای روان در استان تهران همچنان در حال اجراست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: پروژه‌های بیابانزدایی و جلوگیری از شنهای روان در این استان همچنان در حال اجراست.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامعباس عبدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استان تهران یکی از استانهای بیابانی به شمار می‌رود و اقدامات خوبی در ارتباط با بیابانزدایی در مناطق مختلف بیابانی استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیابانها دارای جذابیتهای خاص هستند ضمن اینکه توجه به صنعت اکوتوریسم بسیار مهم است و باید اقدامات مورد نیاز در این زمینه انجام شود.

این مسئول اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بررسی دقیق پتانسیل و ظرفیتهای بیابانی است.

وی یادآور شد: با پوشش گیاهی و رعایت اصول صحیح بهره‌برداری از طبیعت می توانیم از فرسایش خاک جلوگیری کنیم که این امر، ضرورت استفاده از اصول صحیح بهره برداری را بیش از پیش آشکار می کند.

عبدی نژاد اضافه کرد: لازم است روحیه مشارکت‌پذیری در عرصه‌های بیابانی همچنان ادامه داشته باشد ضمن اینکه در این خصوص، افزایش تعامل دستگاه های ذیربط با مردم در خصوص بیابانزدایی اهمیت فراوانی دارد.

 

 

    نظرات