اصرار شورای قطار شهری قم بر عبور منوریل از مقابل حرم

اصرار شورای قطار شهری قم بر عبور منوریل از مقابل حرم

www.BanaNews.irسخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم سمت و سوی کار به گونه‌ای است که منوریل از بالای سطح و مقابل حرم مطهر عبور کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر چند که دو ماه برای بررسی نحوه عبور منوریل از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) در نظر گرفته شد تا طرحی تهیه شود، اما به نظر می‌رسد فرایند کار به نحوی طراحی شده که با همان هدف‌گذاری عبور منوریل از سطح پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در جلسه شورای سازمان قطار شهری مصوب شد که برای عبور منوریل از مقابل حرم مطهر طرح مناسبی با رعایت سه شرط تهیه شود.

بختیاری با تشریح این سه شرط گفت: طرح موردنظر باید به گونه‌ای باشد که اجرای پروژه منوریل مانع توسعه حرم مطهر نشود، به حریم قدسی حرم آسیبی وارد نکند و منطبق با معماری اسلامی باشد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، این سه شرط با اصل عبور منوریل از سطح در تناقض است.

موضع شورای شهر همچنان بر عبور منوریل از زیرسطح است

وی اظهار داشت: از نظر شورای اسلامی شهر قم بهترین گزینه برای اینکه پروژه منوریل هم به حریم قدسی حرم آسیبی وارد نکند و هم مانع طرح‌های توسعه‌ای حرم نشود، عبور آن از زیر سطح است و ما وظیفه خود می‌دانیم که موضع خودمان را به عنوان نمایندگان مردم مجدداً یادآوری کنیم.

بختیاری با اشاره به حساسیت اجرای پروژه منوریل گفت: اتفاقی که در این مقطع از تاریخ در قم می‌افتد یک اتفاق ماندگار است و همه کسانی که بر عبور منوریل از بالای سطح اصرار دارند در پیشگاه مردم قم در وضعیت کنونی و آینده باید پاسخگو باشند که مبنای تصمیم‌گیری آنها بر چه اساسی بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با ابراز تعجب از تغییر نظرات برخی اعضای شورای سازمان قطار شهری در مورد این پروژه گفت: در آخرین جلسه این شورا در سال گذشته، عبور منوریل از زیر سطح با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت اما معلوم نیست که چه اتفاق جدیدی افتاد که نظر اعضای این شورا تغییر کرده است و شاید شنیدن دلایل این امر برای مردم جالب و قابل توجه باشد.

 

 

    نظرات