کاهش بدهی های اتوبوس رانی از 3 میلیارد تومان به 200 میلیون تومان

در ادامه طرح بازسازی اتوبوس های پیشرو دیزل غیر فعال سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان :

از 8 اتوبوس پیشرو دیزل بازسازی شده رونمایی شد

کاهش بدهی های اتوبوس رانی از 3 میلیارد تومان به 200 میلیون تومان

دقایقی پیش، از هشت اتوبوس پیشرو دیزل بازسازی شده شهرداری کرمان رونمایی شد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید taheridarbusrani.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید taheridareftetahbusnosazishode.JPG

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، مديرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر در مراسم رونمایی از 8 اتوبوس پیشرو دیزل بازسازی شده که با حضور رییس و تعدادی از اعضای شورای شهر، شهردار کرمان و جمعی از مدیران شهرداری و اصحاب رسانه در اتوبوس گردشگری برگزار شد، گفت: ۲۳ دستگاه اتوبوس پیشرو دیزل این سازمان به دلیل اشکال فنی موتور و مقرون به صرفه نبودن رفع این اشکال و نبود گازوئیل یورو ۴ ، مدت زیادی  متوقف و غیر فعال بوده اند.

عبدالهادی طاهری ادامه داد: از این تعداد در مرحله‌ی اول ۱۳ اتوبوس با تعمیر موتور و نوسازی بدنه، به چرخه‌ی سرویس دهی و خدمات رسانی به مردم بازگردانده شدند.

وی افزود: در ادامه بازسازی ها، 8 دستگاه اتوبوس دیگر  نیز بازسازی شد و امروز از آنها رونمایی می شود.

طاهری تصریح کرد: هزینه تعمیر و بازسازی این اتوبوس ها 750 میلیون تومان برآورد شده است که قیمت نو این اتوبوس ها در صورت موجود بودن در بازار، هم اکنون بین یک میلیارد و پانصد تا دو میلیارد تومان است.

وی با اشاره به نوسازی اتوبوس‌ها گفت: همه‌ی این اتوبوس‌ها دارای کولر و وسایل گرمایشی استاندارد هستند.

طاهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کلیه اتوبوس های پیشرو دیزل در تعدادی از استان‌ها به دلایل یاد شده، غیرفعال هستند و تنها شهری که با نوآوری در این زمینه اقدام به احیا و نوسازی این اتوبوس‌ها کرده است، شهر کرمان بود، گفت: بر همین اساس سال گذشته از شهرداری کرمان در روز حمل و نقل توسط وزیر کشور با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

وی یادآور شد: این اتوبوس ها مدل 1390 بوده و جزو آخرین اتوبوس هایی هستند که  توسط شهرداری کرمان خریداری شده اند که بدنه و تریم داخلی زیبایی دارند.

کاهش بدهی های اتوبوس رانی از 3 میلیارد تومان به 200 میلیون تومان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان در ادامه صحبت های خود  با بیان اینکه سازمان اتوبوس رانی کرمان سه نوع بدهی دارد؛ بدهی به امور مالیاتی، بدهی به تامین اجتماعی و بدهی نوع سوم شامل بدهی به اشخاص حقیقی، دیون، بیمه تکمیلی همکاران اتوبوس رانی (که از حقوق همکاران کسر شده بود اما به حساب شرکت بیمه واریز نشده بود)، بدهی مربوط به سنوات همکاران بازنشسته، بدهی مربوط به بیمه اتوبوس ها در سال های 95 و 96 و بدهی مربوط به بازار( شامل خرید قطعات) هستند .

طاهری ادامه داد: مجموع بدهی های نوع سوم ، حدود 3 میلیار تومان بود که طی 14 ماه گذشته ، با حمایت شهردار کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به کمتر از 200 میلیون تومان کاهش یافته است؛ ضمن این که تلاش کردیم بدهی جدید هم به وجود نیاید.

وی افزود: هم چنین در 14 ماه اخیر، حدود یک میلیارد تومان قطعه و لوازم یدکی برای اتوبوس ها خریداری شده که با توجه به مشکلات مالی شهرداری، رقم قابل توجهی است؛ ضمن این که در شرایط اقتصادی فعلی، کسی به صورت نسیه، قطعه و لوازم یدکی به سازمان واگذار نمی کند.

طاهری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: بدهی به بیمه تامین اجتماعی حدود سه میلیارد و 400 میلیون تومان بود که با پیگیری های مدیریت پیشین، جرایم بخشیده شده بود، ضمن اینکه از مبلغ سه میلیارد و 400 میلیون تومان، حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان طی این مدت پرداخت شد.

وی یادآور شد: اخیرا نیز سازمان تامین اجتماعی 800 میلیون تومان سازمان اتوبوسرانی را بدهکار کرده بود که موجب تمدید نشدن دفترچه بیمه همکاران شده بود و همکاران با مشکلات متعددی مواجه شده بودند که این مبلغ با حمایت شهردار محترم به صورت اقساط در حال پرداخت است.

وی از حمایت ها و تلاش های شهردار کرمان، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تشکر و قدردانی کرد.

نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات