شورای پنجم شهر مشهد، شورایی صریح و صادق است/  ...

شورای پنجم شهر مشهد، شورایی صریح و صادق است/ ...

شورای پنجم شهر مشهد، شورایی صریح و صادق است/ سازوکارهای اجرایی مصوبه افشا فساد به دقت تدوین شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان در جلسه مشترک با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، اظهارکرد: این سفر در راستای مصوبه شورای شهر اصفهان در زمینه شهر هوشمند و بهره‌گیری از تجارب موفق سایر شهرهای داخل و خارج کشور تدارک دیده شده است.

پروژه کارخانه نوآوری، اقدامی کم‌نظیر در کشور است

وی با بیان اینکه بازدیدهای مختلفی از پروژه شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک در منطقه 12 شهرداری مشهد انجام داده‌اند، گفت: شهامت و جسارت شورای پنجم شهر مشهد در این راستا ستودنی و قابل تحسین است.

محمدی در ادامه اشاره‌ای هم به کارخانه نوآوری مشهد در میدان پژوهش اشاره کرد و این اقدام مدیریت شهری مشهد را کار بسیار ارزشمندی دانست که از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده و با توجه ‌به ایجاد بستر مناسب برای استارتاپ‌ها و فعالیت‌های فناورانه، در سطح کشور کم‌نظیر است.

تفاهمنامه همکاری بین شورای شهر مشهد و اصفهان پیرامون شهر هوشمند منعقد می‌شود

وی در این جلسه پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد به منظور تبادل اطلاعات و ارتباطات پیرامون برنامه شهر هوشمند و تغییر رفتار شهروندان در این زمینه مطرح کرد که با استقبال احسان اصولی همراه شد و به زودی شاهد انعقاد آن خواهیم بود.

شورای پنجم شهر مشهد، مدیریت شهری را به اتاقی شیشه‌ای برای شهروندان تبدیل کرده است

محمدی با اشاره به اقدامات شورای پنجم شهر مشهد در زمینه شفافیت، گفت: شورای شهر مشهد، شورایی صریح، صادق و پرتلاش است که مدیریت شهری را برای شهروندان به اتاق شیشه‌ای تبدیل کرده و عموم مردم با استفاده از بسترها و سامانه‌های خوبی که تعریف شده میتوانند فعالیت های شورای شهر و شهرداری را پیوسته رصد کنند؛ اقدامی که بسیار ارزشمند است.

سازوکارهای اجرایی مصوبه افشا مفاسد اداری شهرداری مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر مشهد بخش پایانی صحبت های خود را به مصوبه اخیر شورای شهر مشهد مبنی بر تصویب آیین‌نامه حمایت و تشویق اعلام‌کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد اختصاص داد و اظهارکرد: بعنوان یک آسیب‌شناس اجتماعی، این اقدام شورای شهر مشهد را تحسین می‌کنم و گام موثری در راستای افزایش شفافیت است.

محمدی با تاکید بر اینکه روی سازوکارهای اجرای این مصوبه باید به شکل ویژه‌ای کار شود، گفت: مکانیزم‌ها و سازوکارهای اجرای این برنامه نباید به گونه ای باشد که ما برای افشا فساد یا ایجاد تغییر رفتاری تحت عنوان افشای فساد در جامعه مشوق های مالی بگذاریم که اگر روزی با تغییر سیاست در مدیریت شهری روبرو شدیم و این پاداش دستخوش تغییر شد، گزارش شهروندان کاهش پیدا کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات