شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه می‌یابد

شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه می‌یابد

ایرنا-عیسی کلانتری روز جمعه در بازدید از شمال استان بوشهر افزود: نمی‌خواهیم توسعه شمال این استان به‌گونه‌ای باشد که محیط زیست قربانی توسعه شود و همان تجربه تلخ توسعه عسلویه در منطقه شمال استان بوشهر تکرار شود.

وی بیان کرد: هدف ما از توسعه شمال استان بوشهر تنها توسعه صرف بدون رعایت مسائل زیست محیطی نیست چرا که با قربانی محیط زیست حقوق مردم و نسل آینده پایمال می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در طراحی‌های گذشته  خورها و حریم آنها در توسعه دیده شده بود که به صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل شود اما در تجدید نظری که انجام شده همه اینها حذف شده است.

کلانتری اضافه کرد: در زمان حاضر خورها و حریم آنها به‌طور کامل از حریم توسعه بیرون هستند و در آنها اجازه تاسیس اسکله و آبشیرین کن در آینده نیز داده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر این امر رعایت شود و حریم دریاها و خورها رعایت و محیط زیست حفظ شود از نظر ما توسعه شمال استان بلامانع است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در این بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی توسعه می‌یابد و پالایشگاه‌ها از پروژه حذف می‌شوند.

کلانتری در خصوص مصوبه سفر اسفند سال گذشته رئیس جمهوری مبنی برتشکیل کمیته ملی مقابله با آلودگی عسلویه گفت: این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه است و در دولت مطرح می‌شود.

وی بیان کرد:  با تصویب آن انتظار می‌رود در بودجه سال ۹۹که الان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه است نوبت این طرح خواهد رسید و امید می‌ررود  منطقه عسلویه نیز سرو سامان بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات