تصویب نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت

تصویب نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت

اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد در چهل و چهارمین جلسه خود نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت را به تصویب رساندند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، رئیس سازمان در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی درخصوص  فعالیت های انجام شده طی یک هفته اخیر پرداخت.

«مهدی سالاری» با اشاره به امضای تفاهمنامه سازمان با شرکت توزیع برق گفت: این تفاهم‌نامه  از جمله مهمترین تفاهم نامه های چند ماه اخیر سازمان بوده است.
وی افزود:  بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تغییر تعرفه کنتور های برقی که در مرحله اول ساخت و ساز واگذار می گردد منوط به ارائه تأییدیه سیم سوم و کلید محافظ جان از سازمان نظام مهندسی باشد و همچنین ساختمان‌هایی که کنتور برق داشته و درخواست نصب کنتور دوم و سوم را دارند نیز می بایست این تأییدیه را دریافت نمایند.

سالاری ادامه داد:  برگزاری دوره های آموزشی و تورهای علمی - تفریحی از جمله دیگر خدمات سازمان است که طی هفته گذشته نیز ادامه داشت و از جمله آن می‌توان به برگزاری تور کویر نوردی، تور کیش و جلسه آموزشی سوگند مهندسان و همچنین چندین دوره آموزشی دیگر اشاره کرد.

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص نظام نامه پیشنهادی کمیسیون تخصصی کنترل کیفی فناوری ساخت ارائه نمود.
براین اساس و به منظور ارتقای هرچه بیشتر کیفیت خدمات مهندسی و ساخت و ساز در سطح استان و نیز تأمین هرچه بیشتر ایمنی و دوام ساختمان در دراز مدت و برنامه ریزی به منظور رشد و اعتلای حرفه ای مهندسی ساختمان و مشاغل مرتبط با آن و جلب مشارکت اعضاء در جهت توسعه فعالیتهای حرفه ای و مهندسی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در سطح استان این نظام نامه در ۶ بند و 14هدف ارائه گردید که پس از توضیحات رئیس سازمان، اعضای هیئت مدیره به اتفاق به این نظام نامه  رأی مثبت دادند.

در ادامه ، رئیس شورای انتظامی استان به تشریح دستاوردها و گزارشی از فعالیت های این شورا پرداخت.

عباسعلی فریمانی  با بیان اینکه ۲۱۲ پرونده در سال ۹۶ به این شورا ارجاع یافته است افزود: این تعداد در سال ۹۷ به ۱۲۸ پرونده و در شش ماهه اول امسال به ۴۶ پرونده تقلیل یافته است.

وی در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص ترکیب اعضای شورای انتظامی پرداخت که بر اساس آن چهار عضو مهندس به مدت سه سال در این شورا عضو هستند که یک عضونیز توسط رئیس دادگستری به صورت مستقیم تعیین می گردد.

وی با بیان اینکه عموم شکایات از مهندسان به دلیل ناآگاهی آنها از قوانین است افزود : اکثر شکایتها  از راه و شهرسازی و به دلیل عدم ارائه گزارشهای مرحله ای بوده است. با این حال خوشبختانه در مجموع، پرونده های حاد و مشکل ساز برای مهندسان یزدی وجود نداشته است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات