۱۰ درصد بافت فرسوده چهارمحال‌وبختیاری احیا می‌شود

۱۰ درصد بافت فرسوده چهارمحال‌وبختیاری احیا می‌شود

www.BanaNews.irمدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه مسکن و شهرسازی موظف است هر ساله ۱۰ درصد از بافت فرسوده را احیا کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: برهمین اساس هر ساله تعداد بسیاری از متقاضیان به سمت بافت فرسوده هدایت خواهند شد تا از امکانات و ظرفیت که در این مناطق است استفاده کنند.

وی افزود: به طور کلی بافت‌های فرسوده به محدوده‌‌هایی اطلاق می‎‌شود که از نظر سطح خدمات، کیفیت زندگی، وضعیت رونق اقتصادی، شرایط بهداشتی و محیط زیستی و دوام و پایداری کالبدی از متوسط شهر اصلی پایین‌ترند.

ابراهیمی اضافه کرد: این محدوده‌ها در صورت بروز خطرات طبیعی مانند زلزله نسبت به سایر نقاط شهر آسیب پذیرترند و بیشتر ساکنان این بافت‌ها از گروه‌های کم درآمد و محدوم جامعه‌اند.

وی نفوذناپذیری و نارسایی‌های موجود در شبکه ارتباطات و دسترسی‎ها را از دیگر این شاخصه‌ها عنوان کرد و افزود: عرض کم معابر، طولانی بودن امکان دسترسی به خدمات و وسایل نقلیه اضطراری از قبیل ماشین‌های آتش نشانی و آمبولانس بر ناکارآمدی و نابسامانی این مناطق افزوده است، به طوری که نفوذناپذیری در محلات اماکن دسترسی به خدمات را کاهش داده و ساکنان را با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌سازد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از موفق‌ترین استان‌ها در زمینه جذب اعتبارات احیای بافت‌های فرسوده است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به وضعیت مسکن مهر این استان، گفت: از سهمیه ۱۸ هزار واحدی این استان در ساخت و سازهای مسکن مهر ۱۳ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۵ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

ابراهیمی افزود: تاکنون افزون بر ۱۰ هزار و ۸۳۶ واحد قرارداد منعقد شده و ۱۰ هزار و ۴۰۹ واحد پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

وی با اشاره به واحدهای در دست احداث مسکن مهر در این استان، گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۷۸۹ واحد در مرحله اتمام پی‌سازی با رشد چهار برابری نسبت به سال گذشته، ۵ هزار و ۵۷ واحد در مرحله اتمام سقف با رشد ۹ برابری و ۲ هزار و ۹۵۳ واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری و یک‌هزار و ۴۰ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در مجموع بهره‌برداری از ۳ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در این استان پیش‌بینی شده است.

 

 

    نظرات