هفتاد قله به پارک ملی ارتقاء می یابد

هفتاد قله به پارک ملی ارتقاء می یابد


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان مرکزی، در این سفریک روزه که به اتفاق مدیر کل حفاظت محیط زیست استان انجام شد، از منطقه حفاظت شده و تالاب میقان بازدید به عمل آمد.
در این سفر کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، در جلسه ای صمیمی با محیط‌ با‌نان منطقه دیدار و محیط بانی را با تمام سختی ها شغل مقدسی خواند و از زحمات آنان در حفظ حیات وحش و گونه های جانوری تقدیر و تشکرکرد.
وی در ادامه به نقش و اهمیت مشارکت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در کنار سازمان محیط زیست اشاره و برضرورت فرهنگ سازی و آموزش جوامع محلی به منظور حفظ مناطق حفاظت شده تاکید کرد.
کلانتری افزود: در سازمان محیط زیست دیدگاه نباید حفاظت بدون بهره برداری باشد بلکه رویکرد اصلی، حفاظت همراه با بهره برداری و ارتقاء کیفیت حفاظت مناطق تحت مدیریت، تامین زیر  ساختهای لازم و استاندارد سازی پاسگاه های محیط بانی است.
در جریان این بازدید با توجه به پتانسیل بالای منطقه حفاظت شده هفتاد قله و ضریب بالای حفاظتی، مقرر شد این منطقه به پارک ملی ارتقا یابد و به منظور تحقق این امر اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دهد.
منطقه حفاظت شده هفتاد قله ناحیه ای وسیع با مساحت ۹۷۴۰۷ هکتار است که در ۲۵ کیلو متری شمال شرقی اراک در بین شهرستان های اراک، محلات و خمین قرار گرفته است. این منطقه در میان همه مناطق حفاظت شده ایران منطقه ای خاص و برگزیده به شمار می رود و اسمش از وجود کوه هفتاد قله در آن گرفته شده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات