احکام محیط زیستی جایگزین حبس صادر شود

احکام محیط زیستی جایگزین حبس صادر شود


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، محمدرضا عدالتخواه بیان کرد: دانه پاشی و تعلیف وحوش، پاکسازی طبیعت و مسیرهای پر رفت و آمد از زباله، درخت کاری و امثالهم از مجازات های جایگزین حبس برای جرم های محیط زیستی هستند که می تواند در همراه کردن مجرمان محیط زیستی برای حفظ مناطق طبیعی و انسانی موثر واقع شود.

عدالتخواه ادامه داد: در مسیر پیاده سازی این احکام، حضور مسئولان مربوطه و ارشد، در راستای رساندن نفع عمومی به جامعه در همراه کردن سایر افراد برای انجام اقدامات محیط زیستی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مردم استان همدان فرهنگ بالایی دارند؛ افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و ایجاد مشوق های گوناگون در امر نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و همراهی مردم موثر است که باید در این مسیر گام برداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این دیدار خواستار راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم زیست محیطی در همدان شد و افزود: دادگستری و قضات استان همواره پشتیبان حفظ محیط زیست و انفال در صدور احکام محیط زیستی بوده اند.

محسن جعفری نژاد بسطامی ادامه داد: نیاز روز افزون به تطبیق قوانین محیط زیستی با شرایط روز در جامعه احساس می شود و امیدواریم قوانین جدید تدوین شوند و نیز بازدارندگی کافی در این عرصه داشته باشد.

وی بیان کرد: حفاظت محیط زیست استان در مرز باریک حمایت از اشتغال و توسعه و حفظ محیط زیست گام برمی دارد و تاکید ما بر پایداری توسعه و توجه ویژه تمامی اقشار و فعالان جامعه به حفظ محیط زیست برای حفظ سرزمین به منظور استفاده نسل های آینده و نسل امروز است.

در این دیدار که در دادگستری همدان انجام گرفت، مسائل مشترک حفاظت محیط زیست استان و دادگستری همدان بررسی شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات