عرصه محیط زیست کرمانشاه با پهپاد پایش و نظارت می‌شود

عرصه محیط زیست کرمانشاه با پهپاد پایش و نظارت می‌شود

فریدون یاوری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، یکی از راهکارها برای حفاظت از محیط زیست را استفاده از ابزارها و فن‌آوری‌های روز دانست و افزود: برای این کار پنج دستگاه پهپاد خریداری کردیم و یک دستگاه هم توسط یکی از خیرین به اداره محیط زیست پاوه تحویل داده شده و بخشی از نیازها را از این طریق تامین می‌کنیم.
او تصریح کرد که امسال برای اولین بار در کشور قصد داریم از طریق این پهپادها سرشماری حیات وحش استان را انجام دهیم.
یاوری در ادامه به برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی قوانین و کاربردهای پهپاد، برای ۳۲ نفر از محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست کرمانشاه در دانشگاه رازی کرمانشاه در روز پنجشنبه دوم آبان اشاره کرد و گفت: با آموزش این کارشناسان به صورت عملی وارد مرحله استفاده از پهپادها برای اجرای طرح‌های محیط زیست می‌شویم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در ادامه با اشاره به ۱۶۱ هزار هکتار عرصه طبیعی در استان گفت: حفاظت از محیط زیست تنها توسط این اداره کل امکان پذیر نیست بلکه نیازمند مشارکت و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی است.
یاوری افزود: استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در مجموع ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارد که از این میزان ۱۶۱ هزار هکتار آن محیط طبیعی است که این میزان ۶.۷ درصد عرصه استان را شامل می‌شود و تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزایش این عرصه به ۱۰ درصد است.
او به فعالیت ۵۵ نفر محیط‌بان در استان اشاره کرد و گفت: حفاظت از ۱۶۱ هزار هکتار عرصه طبیعی با این تعداد محیط‌بان امکان پذیر نیست و از این رو استفاده از فناوری‌های روز و مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد را در دستور کار قرار داده‌ایم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات