TBM تونل شرقي خط دوم قطار شهري اصفهان به ايستگاه زينبيه رسيد
مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان گفت: بر اساس برنامه زمانبندي TBM تونل شرقي خط دوم قطارشهري اصفهان به ايستگاه زينبيه رسيد.
به گزارش ايمنا ، محمدرضا بنكدار هاشمي با اشاره به روند حفاري و سگمنتگذاري تونل خط دوم قطارشهري اصفهان اظهار كرد: TBM تونل غربي خط دوم قطارشهري اصفهان حد فاصل ايستگاه دارك در شهرك امام حسين(ع) تا ميدان امام علي(ع) در روزهاي پاياني شهريور امسال به ايستگاه زينبيه رسيد.
وي ادامه داد: همچنين با افزايش جبهههاي كاري در روند حفاري و سگمنتگذاري تونل شرقي اين مسير، بر اساس پيشبينيهاي قبلي، TBM تونل شرقي خط دوم قطارشهري اصفهان حد فاصل ايستگاه دارك(شهرك امام حسين(ع)) تا ميدان امام علي(ع) صبح روز جمعه سوم آبان، پس از حفاري و سگمنتگذاري نزديك به 1100 متر، به ايستگاه حرم زينبيه رسيد.
مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان تصريح كرد: TBM تونل غربي خط دوم قطارشهري اصفهان كه در يك ماه گذشته، در حال اُورهال و آمادهسازي براي حفاري مجدد بوده، ظرف چند هفته آينده، ايستگاه حرم زينبيه را ترك خواهد كرد و به طرف ايستگاه عاشق اصفهاني حركت ميكند.
وي ادامه داد: در اين مدت، TBM تونل شرقي نيز در ايستگاه زينبيه، پس از اُورهال و آمادهسازي مجدد، با فاصله زماني پيشبيني شده، به طرف ايستگاه عاشق اصفهاني حركت خواهد كرد.
بنكدار هاشمي با اشاره به ركوردهاي صورت گرفته در روند حفاري تونل غربي و شرقي خط دوم متروي اصفهان حد فاصل ايستگاه دارك(شهرك امام حسين(ع)) تا ميدان امام علي(ع) گفت: در طول شش ماه حفاري دو تونل، پرسنل، پيمانكاران، مشاوران، ناظران و ساير عوامل اين پروژه بزرگ، با ثبت ركورد 21 رينگ حفاري و سگمنتگذاري در شبانهروز معادل حدوداً 30 متر كه در كشور ايران بيسابقه بوده، اتفاق بزرگي را در اجراي پروژه رقم زدند.
وي افزود: عمليات حفاري تونل غربي خط دوم قطار شهري اصفهان حد فاصل ايستگاه دارك(شهرك امام حسين(ع)) تا ميدان امام علي(ع)، اسفند سال 1397 و عمليات حفاري همزمان تونل شرقي اين قسمت از خرداد امسال آغاز شد.
گفتني است، تاكنون در دو تونل خط دوم قطارشهري اصفهان، نزديك به يك هزار و 600 رينگ حفاري و نزديك به دو هزار و 200 متر حفاري صورت گرفته و حجم حفاري مكانيزه اين بخش بيش از 86 هزار متر مكعب است.
مسير اولويت بهرهبرداري خط دوم مترو اصفهان حدفاصل ايستكاه دارك شهرك امام حسين(ع) تا مدرس نجفي به طول 14.7 كيلومتر است.
ويژگي خاص ايستگاههاي خط دوم مترو، ساخت ايستگاهها قبل از ورود TBM است كه اين موضوع باعث ميشود كه در اين خط نسبت به خط يك، در هر ايستگاه به ميزان قابل توجهي صرفهجويي صورت ميگيرد و معضلات ترافيكي و اجتماعي ناشي از روشهاي ديگر ساخت ايستگاهها، با اين روش به حداقل ميرسد.
نظرات