وضعیت رو به بهبود ذخایر آبی استان مرکزی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: با وجود اینکه وضعیت ذخایر آبی در دشت‌های استان مرکزی رو به بهبود است اما کسری سفره‌های زیرزمینی همچنان باقی‌ می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک،  مهندس عزت اله آمره ای گفت: بارش‌های اخیر کمبود و خسارت‌های درازمدت در سال‌های گذشته را جبران نکرده و فقط کسری سالیانه اتفاق نیفتاده‌است به همین دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب در تمامی بخش‌ها همچنان ضروری است .

مهندس آمره‌ای افزود: وضعیت منابع آبی در دشت‌های اراک، زرندیه و ساوه در این استان بحرانی است ولی وضع منابع آبی در دشت‌های شازند، خنداب، خمین، کمیجان، دلیجان و محلات به علت بارش‌های مطلوب امسال ، خوب‌است .

وی اضافه کرد: وضعیت ذخایر آبی در دشت‌های این استان رو به بهبود است اما کسری سفره‌های زیرزمینی همچنان باقی‌است که این مهم باید در مدیریت مصرف مورد توجه واقع شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای  مرکزی گفت: به علت وضعیت مطلوب بارش‌ها، امسال برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی استان صورت نگرفته‌است و امید می‌رود با مدیریت صحیح مصرف وضع سفره‌ها رو بهبودی برود .

مهندس آمره ای افزود: هواشناسی تا فصل زمستان امسال بارندگی‌های استان را نرمال پیش‌بینی کرده‌است و امکان بروز سیلاب دور از ذهن نیست و باید تدابیر لازم همانند سال گذشته در استان تدارک دیده شود .

وی اضافه کرد: سدهای بزرگ استان از جمله سد ساوه امسال بعد از ۲۵ سال سرریز کرد و روشن نکردن چاه‌های آب کشاورزی به حفظ ذخایر زیرزمینی منطقه کمک زیادی کرده‌است .

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و پنج دهم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات