آماده سازی شمال استان در برابر خطرات سیلاب

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به منظور آمادگی مقابله با سیلاب، از پروژه های کنترل سیلاب شمال استان بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس علی محمدی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارندگی های پیش رو که تمرکز آن در شمال استان می باشد، از مسیل های محور بوشهر-گناوه بازدید به عمل آمد.

وی افزود: با بررسی مسیل ها و رودخانه های چهارروستایی و رودشور، دو دستگاه بیل مکانیکی و بولدوزر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان به محل اعزام و در حال ساماندهی رودخانه جهت عبور روان و بهتر سیلاب می باشند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به کنترل حریم و بستر در محدوده دره گپ گناوه گفت: با بررسی محدوده این رودخانه، نقاط حادثه خیز شناسایی و تقویت و استحکام بخشی دایک در برخی نقاط در دستورکار قرار گرفت.

بررسی روند پیشرفت پروژه های کنترل سیلاب مسیل های شبانکاره، بخش دیگری از این برنامه بازدید بود.

محمدی در بازدید از بند محور 14 شبانکاره اظهار داشت: یکی از مناطق مستعد سیلاب شمال استان، منطقه شبانکاره می باشد که مطالعات جامعی بر روی مسیل ها و آبراهه های آن صورت پذیرفته است.

وی افزود: با تکمیل مطالعات در این محدوده، ضرورت ساخت 18 سازه مشخص گردید و تا کنون یک بند (محور 12) تکمیل شده و دو بند دیگر (محورهای 10 و 14) در حال ساخت می باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: سیلاب جاری شده از این آبراهه ها باعث وارد شدن خسارت به شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره، اراضی کشاورزی منطقه، تاسیسات زیربنایی مثل خطوط برق و جاده ها می شود و باعث آبگرفتگی جاده برازجان-گناوه می گردد.

مهندس علی محمدی خاطرنشان کرد: با تکمیل سازه های مذکور، علاوه کنترل سیلاب و کاهش خسارات آن، از آب ذخیره شده می توان جهت تغذیه سفره های زیرزمینی و مصارف کشاورزی استفاده نمود.

گفتنی است در شهریورماه سال جاری و مصادف با هفته دولت، عملیات اجرایی بند محور 10 آغاز گردید و هم اکنون این بند بتنی دارای پیشرفت فیزیکی 20 درصد می باشد. بند محور 14 نیز از نوع سنگ و سیمان و دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصد می باشد و بند محور 12 در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات