آب خروجی از تصفیه‌خانه شهر سنندج مطمئن و بهداشتی است/ کیفیت آب این شهر به‌صورت مستمر پایش می‌شود

آب خروجی از تصفیه‌خانه شهر سنندج مطمئن و بهداشتی است/ کیفیت آب این شهر به‌صورت مستمر پایش می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محمد فرهاد" در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع تصفیه‌خانه آب شرب شهر سنندج، با اشاره به تولید سالیانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب در این شهر، افزود: مجتمع تصفیه‌خانه آب شهر سنندج شامل دو تصفیه‌خانه است که تصفیه‌خانه شماره یک در سال ۱۳۶۲ با ظرفیت ۷۳۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت این شهر نیاز به افزایش ظرفیت تأمین آب وجود داشت که این امر منجر به برنامه‌ریزی برای ایجاد تصفیه‌خانه شماره ۲ شد و در نهایت در سال ۱۳۹۴ تصفیه‌خانه شماره ۲ نیز وارد مدار شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: با این اقدام، در حال حاضر ظرفیت تأمین آب در شهر سنندج به ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است که این موضوع نشان‌دهنده تلاش‌های گسترده شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان برای خدمات‌رسانی به شهروندان است.
فرهاد ادامه داد: آب نهایی خروجی از تصفیه‌خانه کاملا مطمئن و بهداشتی است؛ چراکه تمام فرآیندهای لازم برای تصفیه در آن انجام می‌گیرد و به صورت مستمر توسط آزمایشگاه‌های به‌روز و مجهز که در کشور کم‌نظیر است، پایش می‌شود.
معاون بهره‌برداری آبفای کردستان تأکید کرد: سلامت و بهداشت مردم ارتباط مستقیمی با سلامت آب دارد و به همین دلیل نهایت تلاش خود را برای تأمین، تصفیه و توزیع آب شرب بهداشتی و سالم به‌کار گرفته‌ایم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات