رئیس سازمان انرژی اتمی: صنعت برق هسته‌ای کشور مدیون احمدیان است/ وزیر اسبق نیرو: احمدیان از خط قرمز صداقت و درستکاری عبور نکرد

رئیس سازمان انرژی اتمی: صنعت برق هسته‌ای کشور مدیون احمدیان است/ وزیر اسبق نیرو: احمدیان از خط قرمز صداقت و درستکاری عبور نکرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر صالحی" در مراسم یادبود مرحوم دکتر محمد احمدیان، رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و معاون پیشین برق و انرژی وزارت نیرو که در سالن اجتماعات وزارت نیرو برگزار شد، با تاکید بر اینکه وزارت نیرو و صنعت برق پیشتاز خوداتکایی، خودباوری و خودکفایی در میان سایر دستگاه‌هاست، گفت: با وجود تمامی مشکلات موجود در کشور، عرصه تولید برق و تامین آب در شرایط بسیار مناسبی است که این دستاورد مرهون تلاشگرانی همچون دکتر احمدیان است.
وی صنعت هسته‌ای کشور را مدیون احمدیان دانست و افزود: ایشان با تلاش‌های خود نیروگاه شماره یک بوشهر را راه‌اندازی و به سرانجام رسانده و آغازکننده نیروگاه 2 و 3 اتمی بوشهر بوده‌اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی دکتر احمدیان را شخصیتی برخوردار از علم، تقوا و اخلاق برشمرد و گفت: ایشان نمونه فردی است که سعادتمند زندگی کرده، فلسفه زندگی و ماموریت خود را به درستی درک کرده و آن را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

احمدیان از خط قرمز صداقت و درستکاری عبور نکرد
حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشین نیرو در مراسم یادبود محمد احمدیان معاون اسبق برق و انرژي وزارت نيرو گفت: مرحوم احمدیان کارنامه پرتلاش و خدمت بدون منتی در مجموعه مدیران جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند که این را باید جلوه‌ای از عمل صالح این انسان مومن دانست .
بیطرف افزود: سختی از دست دادن دکتر احمدیان بیش از آنکه به‌خاطر از دست دادن یک مرد بزرگ، مومن کامل و یک خدمتگزار صدیق باشد، به‌خاطر این است که فرصت خدمت بیشتر ایشان فراهم نشد و کشور از تداوم خدمات این مرحوم، محروم شد .
وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و سجایای اخلاقی مرحوم احمدیان، گفت: ایشان فردی مسئولیت‌شناس، مسئولیت‌پذیر و خدمتگزار بود که توانست در دوره کاری خود منشاء خدمات فراوان ارزشمندی باشد .
وزیر پیشین نیرو افزود: اخلاق نیکو و صداقت آن مرحوم زبانزد بود و من شهادت می‌دهم در دوران کاری و خدمت خود، از خط قرمز صداقت و درستکاری عبور نکرد .
بیطرف ادامه داد: دکتر احمدیان همچنین در زمینه ایجاد دوباره شاخه‌های علمی کاربردی ایران پس از انقلاب، به‌ویژه در صنعت آب و برق تلاش‌ها و خدمات موثری را ارائه کرد .
مراسم یادبود مرحوم محمد احمدیان معاون اسبق برق و انرژي وزارت نيرو با حضور حجت الاسلام "سید محمدحسن ابوترابی‌فرد"، امام جمعه موقت تهران، "علی‌اکبر صالحی"، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو، "بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت و مدیران و کارکنان این وزارتخانه برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات