رییس دانشگاه آزاد کرمانشاه از انتشار یک فصلنامه جدید علمی - پژوهشی خبر داد

رییس دانشگاه آزاد کرمانشاه از انتشار یک فصلنامه جدید علمی - پژوهشی خبر داد

www.BanaNews.irرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از انتشار فصلنامه‌ای علمی پژوهشی مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری به زبان لاتین در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر نوذر قنبری در جلسه‌ای که با حضور مسوولین میراث فرهنگی استان در دفتر حوزه ریاست دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات تعامل مستقیم بین دانشگاه و سازمان میراث فرهنگی و عملیاتی شدن مباحث تفاهم‌نامه و همچنین تبادل اطلاعات است.

قنبری افزود: موارد مدنظر ما ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی بین این دو مرکز است، به این صورت که طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعضای هیات علمی دانشگاه در خصوص اهداف سازمان میراث فرهنگی قصد انجام آن را دارند با میراث فرهنگی هماهنگ شده و به طور دقیق نیازها و خواسته‌های آن‌ها را در برگیرد.

وی افزود: دانشگاه قصد دارد فصلنامه‌ای علمی پژوهشی مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری به زبان لاتین منتشر کند و تقاضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از سازمان میراث فرهنگی این است که اعضایی را به عنوان هیات تحریریه و هیات داوران این فصلنامه به دانشگاه معرفی کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تاکید کرد: تشکیل یک کارگروه کارشناسی تخصصی از اعضای هیات علمی دانشگاه و مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی برای پیگیری مسائل فرهنگی، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های استان یک ضرورت است تا به طور مرتب و طبق اولویت‌های پژوهشی، برنامه‌های کاری مابین میراث و دانشگاه تدوین شود که از دوباره کاری مخصوصا در پروژه‌ها و کارورزی‌های دانشجویان جلوگیری شود.

قنبری افزود: هر ترم بحث نیروی انسانی مساله ساز است، با معرفی کردن دانشجویان به روستاهای اطراف، می‌توانیم بعد از چندین ترم اطلاعاتی را بدست آوریم که میراث فرهنگی از آن‌ها به صورت مناسب و بهینه استفاده کند، همچنین سازمان میراث فرهنگی نیز اطلاعاتی را در اختیار ما بگذارد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، ایجاد تفاهم‌نامه همکاری، ایجاد کمیته تخصصی به صورت ماهیانه، پیگیری مجله علمی پژوهشی، برگزاری سمینار و ارتباط دانشکده صنایع دستی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از جمله مصوبات این جلسه بود.

 

 

    نظرات