معاون سازمان محیط زیست از جاده قزوین به کلاچای بازدید کرد

معاون سازمان محیط زیست از جاده قزوین به کلاچای بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر ، کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی سازما ن حفاظت محیط زیست، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین و تعدادی از کارشناسان حفاظت محیط زیست به همراه معاونین، روسا و کارشناسان ازمسیر در حال احداث قزوین، رحیم آباد، الموت به کلاچای بازدید میدانی کرده و مشکلات زیست محیطی آن را مورد بررسی قرار دادند.

حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین دراین بازدید اظهارداشت: تمام مسیر از ابتدا تا انتها در حوزه استان قزوین مورد بازدید قرار گرفت و نحوه اجرای عملیات و تخریب های حاصل از اجرای پروژه راه سازی به محیط زیست بررسی شد.

وی بیان کرد: با توجه به کمبودهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در زمینه نیرو، تجهیزات و امکانات مقرر شد برای تامین نیازها از مرکز درخواست کمک کردیم تا کارها شتاب گیرد.

در ادامه این بازدید، کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی سازمان از سر محیط بانی الموت غربی و پارک طبیعت باراجین بازدید کرد و در جمع محیط بانان گفت: در زمینه ارزش گذاری بر روی طبیعت، گیاه، جانور و محیط زیست کم کاری شده است و باید توجه بشتری به این موضوع داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حسابرسی زیست محیطی را باید اجرایی کنیم تا ارزش محیط زیست بر همگان روشن شود.

کلانتری بیان کرد: محیط بانی شغل با  ارزش و با احترامی است و محیط بان باید به خودش افتخار کند که حافظ موجودات زنده و طبیعت کشور است و نمایندگان خداوند در حفاظت از نعمتهای او هستند.

وی یادآورشد: توسعه استان در راستای رفاه مردم با حفظ محیط زیست و رعایت قوانین و مقررات محیط زیستی باید صورت گیرد و ادارات کل حفاظت محیط زیست در این خصوص نیازمند تلاش بیشتری هستند.

طرح اتصال استان قزوین به شرق استان گیلان با احداث جاده قزوین- رحیم آباد به کلاچای با ۴۱ میلیارد تومان هزینه و ۱۵ درصد پیشرفت به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی با چالش روبروست.

رحیم آباد به کلاچای با مشخصات راه اصلی و با عرض ۲۰/۱۱ متر، نخستین راه ارتباطی کشور به شرق استان گیلان خواهد بود که طول مسیر این پروژه حدود ۱۴۵ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.

مسیر اصلی این پروژه از مقابل دانشگاه آزاد قزوین آغاز شده و با عبور از روستاهای باراجین، میزوج، ورتوان و موشقین به سمت رودخانه شاهرود رفته و پس از عبور از روی آن وارد دره هیر و ویار می‌شود.

این پروژه در مرز استان گیلان پس از عبور از تونل دو کیلومتری وارد دره منتهی به سه‌راهی گرماب دشت شده و به موازات رودخانه پل رود پس از روستای لات به صورت کنارگذر از غرب رحیم آباد می‌گذرد و به ورودی کلاچای از سمت غرب ختم می‌شود.

احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول ۲۶ کیلومتر انجام شده و ۹ کیلومتر مسیر از قزوین به روستای میزوج در مراحل پایانی است و مهمترین مزایای آن کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر و ۵۰ میلیون لیتر صرفه جویی در بنزین است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات