تشکیل ستاد اقدام ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت:در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکل مسکن جامعه هدف و پیرو ابلاغ طرح اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی ستاد اقدام ملی مسکن جهت تسریع در اجرای طرح مذکور  در اداره کل راه و شهرسازی استان  تشکیل گردید و اولین جلسه در روز شنبه مورخ 4/8/98 با حضور عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان ، معاونین بازآفرینی شهری و مسکن، املاک و حقوقی و شهرسازی و معماری و و روسای ادارات راه و شهرسازی تابعه و نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، بنیاد مسکن استان در سالن جلسات  اداره کل راه و شهرسازی استان به ریاست عطاءاله اکبری برگزار گردید.
در ابتداء این جلسه رؤسای ادارات راه و شهرسازی اراضی تأمین شده جهت اجرای طرح اقدام ملی را ارئه و سپس روشهای واگذاری زمین در قالبهای مختلف جهت تسریع در کار تشریح گردید.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان داشت: حدود 80 درصد اراضی مورد نیاز طرح تأمین گه پس از اعلام سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان، عملیات اجرایی حدود 2500 واحد در زاهدان و بصورت همزمان در سایر شهرهای استان آغاز خواهد شد.
وی در ادامه افزود: اقشار هدف این طرح خانوارهای با درآمد متوسط و همچنین اقشار کم درآمد تحت پوشش دستگاههای متولی از قبیل کمیته امداد، خیرین مسکن ساز، بهزیستی و.. می باشد.
اکبری تصریح کرد: چهار شرط اصلی برای خانه دار شدن افراد: 1. متأهل بودن 2. سکونت در محل مورد تقاضا 3. عدم دریافت زمین یا واحد مسکونی دولتی( فرم ج سبز) 4. نداشتن ملک شخصی می باشد.
مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه گفت:در سایر شهرهای استان نیز اقدامات لازم برای تأمین زمین آغاز شده است که تاکنون برخی از شهرهای جنوب استان زمین تأمین شده است متعاقب اعلام سامانه از سوی وزارت راه و شهرسازی کار ثبت نام از متقاضیان آغاز خواهد شد.
اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات