برگزاری جلسه کارگروه تخصصی راه و شهرسازی آذربایجان غربی

به گزار ش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی آذربایجان غربی ، این جلسه به منظور بررسی برنامه های پدافند غیر عامل در سالجاری ، رعایت اصول پدافند غیر عامل در مطالعه ، طراحی و اجرای طرحهای حساس ومهم و گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات جلسات قبل در سالن جلسات اداره کل برگزار شد .

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه تمامی دستگاهها باید دارای اطلس امنیتی باشند، خاطرنشان کرد:دستگاهها می بایست با شناسایی تهدیدات براساس سرمایه های زیر ساخت های حیاتی، حساس و مهم در مقابل تهدیدات کالبدی و سایبری مقاوم سازی کنند.

علی قهرمانی با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید در زندگی مردم به عنوان یک اصل دفاعی فرهنگ سازی شود عنوان داشت: تلاش کارگروه در جهت نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه و بخش های کالبدی سازمان است.

در این جلسه مقرر گردید برنامه های پدافند غیر عامل برابر برنامه های ارسالی از اداره کل پدافند غیر عامل استان و وزارت متبوع عملیاتی گردد .

تهیه و بررسی مطالعات و مشخصات نقشه های اجرایی سه راهی محمدیار – بناب به صورت مستند توسط معاونت مهندسی و ساخت جهت اقدامات بعدی به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد .

در این جلسه مقرر گردید فایل اسکان های اضطراری مطالعه شده توسط دفتر امور شهری و شورایعالی استانداری از پدافند غیر عامل استانداری تحویل و توسط کارگروه تخصصی راه و شهرسازی آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گیرد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غير نظامي اطلاق مي گردد كه به منظور کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی صورت مي گيرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات