ارتقاء فرهنگ عمومی با غنا بخشیدن به کتابخانه‌ها

ارتقاء فرهنگ عمومی با غنا بخشیدن به کتابخانه‌ها

ارتقاء فرهنگ عمومی با غنا بخشیدن به کتابخانه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا، صبح امروز و در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد که به میزبانی کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که تمامی ارکان شهری معتقد و باورمند به گسترش آن هستند، کتابخانه های عمومی است و خوشبختانه در گفتار و عمل نیز همنوایی خوبی شاهدیم که فرصت مغتنمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری نیز تاکنون دغدغه‌مندی خود نسبت به این حوزه را به اثبات رسانده است، گفت: کتابخانه‌ با فرهنگ عمومی مرتبط است و به میزانی که غنا بیشتری پیدا کند، برای شهر ما بهتر است و به همین دلیل به آن توجه ویژه‌ای داریم.

حسینی‌پویا در ادامه با بیان اینکه ما به ازای هر 67 هزارنفر یک کتابخانه داریم که این آمار نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: در عین حال باید سرانه صندلی های کتابخانه‌ها نیز بررسی شود تا شاید امیدوارکننده باشد.

وی همچنین گفت: پروژه کتاب امانت یا امانت‌فروشی، همچون شهر تهران، میتواند بین شهرداری مشهد و نهاد کتابخانه های عمومی شکل گیرد و کار مشترکی آغاز شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در ادامه به برگزاری جشنواره های مختلف اشاره کرد و گفت: این جشنواره‌ها را میتوانیم در قالب نقد، معرفی و یا رونمایی از کتاب شاهد باشیم که به شکل رویدادهای هفتگی و ماهانه به شکل مشخص برگزار شوند.

حسینی‌پویا با بیان اینکه قرائتخانه های شهرداری میتواند در همکاری مشترک با اداره کل کتابخانه های استان قرار گیرد، تصریح کرد: درخصوص کتابخانه های بخش کودک نیز، مدیریت شهری موضوع شهر دوستدار کودک در حال پیگیری است و در این حوزه میتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات