کتابخانه‌های عمومی می‌تواند به فرهنگسرای اجتماعی  ...

کتابخانه‌های عمومی می‌تواند به فرهنگسرای اجتماعی ...

کتابخانه‌های عمومی می‌تواند به فرهنگسرای اجتماعی تبدیل شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، صبح امروز و در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد که درکتابخانه مرکزی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با تقدیر از همراهی و همدلی و حمایت مدیریت شهری مشهد در حوزه توسعه زیربناهای کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، اظهارکرد: امیدواریم این همراهی که یکی از ثمرات آن افتتاح و آغاز به کار کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد بوده تا پایان دوره مسئولیت شورای پنجم شهر ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی متولی حوزه کتاب و کتابخوانی کشور است و اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در سطح استان با 214کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی رسالت توسعه فرهنگ مطالعه را به عهده دارد.

وی ادامه داد: مشهد مقدس نیز با فعالیت 58کتابخانه نهادی و مشارکتی مسئولیت خود را درقبال ارائه خدمات کتابخانه ای به شهروندان خود انجام می دهد که البته با توجه به وسعت و جمعیت این کلان شهر باید کتابخانه های بیشتری در این شهر فعالیت داشته باشند.

وی پیگیری اقدامات لازم جهت تبدیل 8 قرائتخانه شهرداری به کتابخانه عمومی نهادی، واگذاری یک کتابخانه در منطقه رسالت و یک کتابخانه در منطقه طلاب را از جمله موارد مورد بحث جهت تصمیم گیری در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اعلام کرد.

حجت الاسلام سبزیان تبدیل شدن کتابخانه های عمومی به فرهنگسرای اجتماعی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در حال حاضر کتابخانه های عمومی کارکرهای متنوعی دارند که در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی، آموزش حقوق شهروندی، توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان اعضای وفادار می‌توان از ظرفیت کتابخانه های عمومی استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به امضای توافقنامه ساخت 3 کتابخانه در حاشیه شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد می تواند با کمک در جهت جانمایی و اختصاص زمین برای ساخت این کتابخانه ها در تسریع ساخت کتابخانه ها کمک کند.

وی بروزرسانی منابع کتابخانه‌ای و استفاده از ظرفیت شورا در جهت شاداب سازی کتابخانه ها را ازدیگر مواردی دانست که همراهی و همکاری شورای اسلامی شهر ار می طلبد.

وی مشارکتی شدن کتابخانه های فرهنگسراهای شهرداری و کمک و همراهی در برگزاری جشنواره شهروند کتابخوان را از دیگر مواردی دانست که همفکری، هم اندیشی و حمایت شورای اسلامی شهر مشهد را طلب می کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد مقدس نیز از میزبانی اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد ابراز خوشحالی کرد.

محمدرضا بدیع زادگان ادامه داد: بر اساس شاخصهای استانداردکتابخانه ای باید به ازای هر 12هزار و 500نفر یک کتابخانه عمومی وجود داشته باشد که در کشور ما به ازای هر 25هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد و در مشهد مقدس به ازای هر 67هزار نفر یک کتابخانه عمومی داریم.

وی از تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: افتتاح کتابخانه شهدای مدافع حرم و کتابخانه سیار سردار شهید ابوالفضل روشنک نمونه‌ای از کتابخانه هایی است که با توجه به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در منطقه حاشیه شهر مشهد به کانون‌های مراجعه و حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی تبدیل شده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات