انتشار فیلم شکار به وسیله شکارچیان یک اقدام نکوهیده و ضد ارزشی بود

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست : کیومرث کلانتری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص انتشار فیلم شکار توسط شکارچیان گفت اگر چه شکار انجام شده در یکی از قرق های اختصاصی بخش خصوصی استان یزد که از سال ۹۵ و در چهارچوب مجوز های قانونی صادره بوده ، لیکن با توجه به احساسات و عواطف مردم نسبت به حیات وحش کشور این اقدام نکوهیده مورد اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست نیز است و بعد از این در صورت تکرار با مرتکبین برخورد خواهد شد .

کیومرث کلانتری گفت:  قرق علی آباد چهل گزی دارای مجوز قانونی از شورای عالی محیط زیست کشور بوده و بیش از سه سال است که مجوز دریافت کرده اما دلیلی ندارد که شکارچیان آن با انتشارتصاویری از  قرق  به احساسات مردم ضربه بزنند ،وی افزود به مسئولان قرق ها تذکر لازم در این خصوص داده  شد .
کلانتری افزود : قرق ها ی اختصاصی توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و طبق قانون سازمان تنها نقش نظارتی را دارد تا حفاظت محیط زیست در جوامع محلی شکل بگیرد و نفع آن به اهالی مناطق برسد.
لازم به توضیح است قرق اختصاصی علی آباد چهل گزی با وسعت ۵۰ هزار هکتار  دارای ۱۰۱۰  راس گونه ی کل ، بز ، قوچ ، میش و آهو هست وطبق قانون برای سال جاری تنها مجوز شکار ۲۵ راس کل صادر شده است .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات