مشاهده علامت دیگری از رونق مسکن ‌

مشاهده علامت دیگری از رونق مسکن ‌

www.BanaNews.irصرف‌نظر از آمارهای رسمی درباره رونق مسکن طی ماه‌های اخیر که توسط مرکز آمار و بانک‌مرکزی منتشر شده و همگی حکایت از رشد حجم فعالیت‌های ساختمانی و به تبع آن خدمات پایین‌دست در این صنعت داشته است، روز گذشته روزنامه همشهری در یکی از ویژه‌نامه‌های خود (همشهری محله) صفحه‌ای منتشر کرد که در آن «رشد تعداد صفحات نیازمندی‌های این روزنامه طی سال‌های اخیر» تصویر شده بود طوری که با محاسبه تعداد صفحاتی که در این نیازمندی‌ها به آگهی‌های مربوط به بازار مسکن اختصاص دارد، مشخص می‌شود از بین ۹۰۰ موضوع، «مسکن» بیشترین صفحات را شامل می‌شود که این یک علامت از رونق مسکن می‌تواند باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هم‌اکنون، حدود نیمی از صفحات و آگهی‌های این نیازمندی‌ها به بازار مسکن اختصاص دارد طوری که ده‌ها صفحه در روز به فایل‌های مربوط به خرید و فروش آپارتمان، اجاره، پیش‌فروش، معاوضه، وام مسکن و سایر خدمات املاک می‌پردازد.

همچنین در این آگهی‌نامه، املاک شهرستان‌ها شامل زمین، ویلا و باغ و املاک صنعتی، تجاری و اداری نیز برای خرید و فروش یا اجاره معرفی می‌شود.

خدمات پایین‌دستی صنعت ساختمان نیز بخش دیگری از این آگهی‌ها است که حجم آن نسبت به سال‌ گذشته افزایش پیدا کرده است.

به این ترتیب با مرور محتوای این نیازمندی مشخص می‌شود بازار مسکن در حال حاضر از جمله معدود بازارهایی است که تقاضا برای فعالیت در آن در سطح بالایی قرار دارد که عمده آن خرید و فروش آپارتمان مسکونی است.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، پیشتر براساس اعلام بانک مرکزی عنوان شده بود حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در کل کشور طی سال ۸۹ با رشد بیش از ۳۰درصدی مواجه شده و در تهران نیز این نرخ رشد در حدود ۵۰درصد (به نقل از شهرداری) رسیده بود که اکنون نتیجه این رونق ساختمانی منجر به گرمی بازار تجهیزات جانبی ساخت و ساز و لوازم ساختمانی شده است.

این روزها بازار بنگاه‌های مسکن نیز رونق گرفته و حضور در این بازار جذاب شده است.

نکته قابل تامل، حجم محدود عرضه آپارتمان‌های اجاره‌ای در مقایسه با آپارتمان‌های قابل خرید است به طوری که تعداد صفحاتی که به خرید و فروش واحد مسکونی اختصاص دارد دو برابر صفحات اختصاص یافته به فایل‌های اجاره است.

 

 

    نظرات