روان‌سازی ترافیک با جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس مسیرهای بولوار جمهوری

روان‌سازی ترافیک با جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس مسیرهای بولوار جمهوری
راه اندازی چهار ایستگاه اتوبوس جدید
بازسازی 4 ایستگاه مکانیزه

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان، از تفکیک و جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس تعدادی از مسیرهای بولوار جمهوری به مقابل دانشگاه امام حسین (ع) خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، عبدالهادی طاهری گفت: این کار به منظور روان سازی ترافیک، تسهیل در عبور و مرور و رفع نازیبایی ابتدای بولوار جمهوری به دلیل تجمع تعداد زیاد اتوبوس‌ها در ابتدای بولوار جمهوری انجام شده است.
وی افزود: در این راستا ایستگاه اتوبوس‌های مسیر بولوار جمهوری به اختیار آباد، سحاب فرهنگیان، هوانیروز، شهرک شهید باهنر ، حاجی آباد و کوه‌باداموییه به لاین برگشت بولوار جمهوری مقابل دانشگاه امام حسین (ع) منتقل شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان ادامه داد: ایستگاه مابقی مسیرها از جمله محمدآباد، الزهرا، الغدیر و فرودگاه در ابتدای بولوار جمهوری هستند.
طاهری خاطرنشان کرد: در این راستا در ابتدای بولوار جمهوری اسلامی (روبه‌روی دانشگاه امام حسین (ع) فضایی به طول 60 متر و عرض دو متر تعریض و پایانه قابل قبولی برای اتوبوس ها ایجاد شد.
وی همچنین از نصب دو ایستگاه مکانیزه جهت رفاه حال شهروندان و خط کشی محل استقرار ایستگاه‌ها خبر داد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان یادآور شد : ایستگاه اتوبوس ابتدای خیابان شهید باهنر هم معضلات و مشکلاتی داشت که به 100 متر جلوتر انتقال یافت و مشکلات این محدوده حل شد.

وی از راه اندازی چهار ایستگاه اتوبوس شامل سه ایستگاه در شهرک الغدیر و یک ایستگاه در محدوده‌ی بوستان شهید مطهری برای رفاه حال شهروندان خبر داد.
طاهری با بیان اینکه اصلی‌ترین پایانه اتوبوس‌رانی کرمان نیز پایانه میدان شهدا است که به دلیل تخریب ساختمان هلال احمر در خیابان شریعتی، این پایانه باید به میدان شهدا انتقال پیدا می‌کرد، افزود: این اقدام کار بسیار مشکلی بود، چرا که باید زیرساخت های آب، برق و تلفن را به دور میدان انتقال می دادیم که خوشبختانه کار انجام شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از بازسازی 4 ایستگاه مکانیزه این سازمان نیز خبر داد و گفت: علاوه بر آن با توجه به مشکلات موجود یک دستگاه جرثقیل و یک دستگاه لیفتراک خریداری شد.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری، از نوسازی کارواش اتوبوس‌ها از جمله کف‌سازی، اصلاح نورپردازی، تعویض پمپ و نوسازی سیستم گرمایشی آن خبر داد و افزود: این اقدام کمک زیادی در کاهش هزینه‌های سازمان داشته است.
وی یکی دیگر از مشکلات این سازمان را نیز نبود آب مناسب در توقفگاه اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: در توقفگاه از آب چاه استفاده می‌شد که برای موتورهای اتوبوس‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان ادامه داد: برای حل این مشکل سیستم تصفیه صنعتی آب در توقفگاه نصب و حدود 250 متر محوطه توقفگاه لوله گذاری شد تا علاوه برتامین آب رادیاتورهای اتوبوس‌ها و آب مقطر مورد نیاز ،آب شرب مورد نیاز همکاران نیز تامین شود.
طاهری گفت: یکی دیگر از معضلات این سازمان مشکلاتی بود که به دلیل کمبودنقدینگی، باطری‌های اتوبوس‌ها داشتند، ضمن اینکه همزمان با حضور من در این سازمان، قیمت باطری سه برابر افزایش یافت اما برای جلوگیری از روشن ماندن دایم اتوبوس ها حدود 150 عدد باطری خریداری شد.
نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات