تعیین ضرائب تخلفات متغیر با در نظر گرفتن مناطق کم برخوردار

تعیین ضرائب تخلفات متغیر با در نظر گرفتن مناطق کم برخوردار

رمضانپور:
تعیین ضرائب تخلفات متغیر با در نظر گرفتن مناطق کم برخوردار
تعیین ضرائب تخلفات متغیر با در نظر گرفتن مناطق کم برخوردار
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت شنبه پنجم آبان جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بودجه در صحن این شورا برگزار گردید.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با تسلیت ایام 28 صفر و سالگرد رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با اشاره به دستور بررسی آیین نامه ارزش معاملاتی ساختمان در شهر رشت اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی برای بررسی ارزش معاملاتی ساختمان در شهر رشت برگزار گردیده و این بررسی ها منجر به تشکیل یک کمیته تخصصی از افراد صاحب نظر در این حوزه گردید تا با نظر کارشناسی این این کمیته موضوع مذکور جمع بندی و به صحن شورا تقدیم گردد.

دکتر رمضانپور با بیان این موضوع که تعیین ضرائب تخلفات باید با در نظر گرفتن نقاط کم برخوردار متغیر باشد افزود: عدم تغییر ارزش معاملاتی از سال 92 تاکنون اشتباه و غفلتی بود که از سوی مدیریت شهری رخ داد لیکن در حال حاضر در تغییر و ارتقای آن نباید باعث ایجاد فشار بر شهروندان شد و هر گونه تغییری باید متناسب با شرایط اقتصادی و در یک شیب قابل قبول صورت گیرد.

وی ابراز داد: اخذ مصوبه فرمانداری در خصوص این موضوع یقینا با درصد افزایش این ضریب ارتباط دارد چرا که سیاست دولت در این حوزه عدم ایراد فشار حداکثری بر مردم میباشد و افزایش 70 درصدی در برخی نقاط به طور حتم‌ برای فرمانداری و افکار عمومی غیرقابل قبول خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران ادامه داد: افزایش این ضرائب بدون در نظر گرفتن شرایط توجیه اقتصادی صنعت ساخت و ساز را از بین میبرد و این تهدیدی برای اشتغال و اقتصاد شهری میباشد در عین حال که اعتقاد دارم این تنها راه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز نمیباشد و مولفه های دیگری نیز وجود دارد که در این حوزه تاثیرگذار است.
شهرداری رشت باید هر چه سریعتر در حوزه املاک نسق تعیین تکلیف کند و در این زمینه باید با تعامل با نهادهای متولی همچون دادگستری و اداره ثبت و راه و شهرسازی این موضوع به تصمیم گیری نهایی برسد چرا که ما شاهد ایجاد یک بحران جدی علی الخصوص در مناطق 4 و 5 هستیم.

دکتر رمضانپور حفظ جان شهروندان و نظارت بر ایستایی ساخت و سازها را با بکارگیری کمیسیون های ماده 100 و 77 را رسالت شهرداری دانست و بر این موضوع تاکید کرد.
وی فروش تراکم را راهکار دیگر مقابله با خلاف سازی دانست که باید به عنوان یک ابزار در اختیار مدیران شهرداری قرار گیرد.

فرهام زاهد با بیان این مطلب که باید با پرهیز از راهکارها و دیدگاههای آرمانی و توجه به واقعیت موجود شهر رشت تصمیم درست اتخاذ گردد افزود رشت متراکم ترین شهر کشور است و ناچاریم با یک راهکار اجرایی و با دیدگاه میانه روی قوانین را مصوب کنیم.
وی افزود با توجه به اهمیت موضوع و دربرگیری قابل توجه آن باید هر چه سریعتر موضوع زمین های نسق و ارزش معاملاتی زمین تعیین تکلیف گردد چرا که بخش قابل توجه ای از شهروندان بلاتکلیف میباشند.
شخصا موافق افزایش ضرائب تخلفات هستم چرا که معتقدم با توجه به مفاد طرح تفصیلی و گشایشی که در این طرح در خصوص تراکم صورت گرفته است باید افزایش عدد جریمه را لحاظ کرد
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات