سد شهید مدنی تبریز آبگیری می شود

سد شهید مدنی تبریز آبگیری می شود

www.BanaNews.irمدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: روز شنبه آینده سد شهید مدنی تبریز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو آبگیری می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از مهر، مهندس ارسلان هاشمی با اعلام این خبر افزود: این سد از نوع سنگ ریزه ای با هسته رُسی و با حجم مخزن ۳۶۱ میلیون مترمکعب احداث شده و تا کنون یک هزار و ۹۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: با بهره برداری کامل از این سد برای هشت هزار نفر اشتغال ایجاد شده و ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه دشت تبریز زیر پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: فاز اول طرح فاز اول تأمین آب از ارس نیز با حضور دکتر محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

مهندس هاشمی گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۱ آغاز و ۶۵۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

وی افزود : این فاز شامل ایستگاه پمپاژ، پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری، ۱۷ کیلومتر کانال کشی و احداث مخزن ۶۴ هزار متر مکعبی می باشد.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی هدف از اجرای این طرح را ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی و آبیاری ۲۴ هزار هکتار از اراضی منطقه عنوان نمود که در فاز نخست یک هزار و ۵۰۰ شغل و آبیاری دو هزار هکتار از باغات شهرستان جلفا محقق می شود.

درحالیکه قبل از انقلاب تنها یک سد در آذربایجان شرقی وجود داشت، طی سه دهه گذشته بیش از ۱۰۰ سد و بند در این استان احداث شده و بدین ترتیب آذربایجان شرقی در صنعت سدسازی پس از خوزستان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفته است.

 

 

    نظرات