افزایش ۱۲ تا ۱۴درصدی قیمت بلیت قطار از اول تیرماه

افزایش ۱۲ تا ۱۴درصدی قیمت بلیت قطار از اول تیرماه

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه از افزایش ۱۲ تا ۱۴درصدی قیمت بلیت قطار از اول تیرماه سال‌ جاری خبر داد و گفت:‌ تلاش بر این شد در راستای اجرای هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت کاملاً منطقی و متعارف باشد و شرکت‌های ریلی بیشتر از طریق افزایش بهره‌وری به جبران هزینه‌های خود بپردازند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از گذشت ۶ ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هیچ گونه افزایش قیمتی در بلیت‌های قطار اعمال نشده بود و بخش خصوصی که ۱۰۰ درصد ناوگان مسافری قطار را در اختیار دارند، کمافی‌السابق به ارائه خدمات خود به مسافران ادامه داد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن تنها سیستم حمل‌ونقلی است که پس از هدفمندی یارانه‌ها بدون افزایش قیمت به مردم خدمت کرد، ادامه داد: متناسب با تغییرات سالیانه در مورد قیمت بلیت قطار مقرر شد، در سال جاری افزایش قیمتی در راستایی متناسب با اجرای هدفمندی یارانه‌ها اعمال شود که پس از انجام ارزیابی‌ها و توجه به مشکلات ناوگان و در نظر گرفتن سطح مالی مسافران، کمترین مقدار ممکن در افزایش قیمـت‌ بلیت‌های قطار اعمال شد.

معاون وزیر راه‌وترابری با بیان اینکه پس از انجام تمام بررسی‌ ۱۲ تا ۱۴ درصد به قیمت‌های قبلی بلیت قطارهای مسافری در مسیرهای مختلف افزوده شد، اضافه کرد: این افزایش قیمت‌ها به طور رسمی از اول تیرماه سال جاری اعمال می‌شود و فروش بلیت بر این مبنا انجام می‌گیرد.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: تلاش کردیم قیمت‌های بلیت منطقی و متعارف باشد و حتی در خیلی از مسیرهای پرتردد افزایش قیمت متعارف و منطقی محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه نرخ‌های جدید بلیت قطار در سیستم فروش بلیت آن‎لاین ۲ که مخصوص خرید بلیت قطار است اعلام شده است، گفت: پس از ارائه قیمت‌های پیشنهادی دو بار در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها شرکت کردیم و در این باره توضیحاتی ارائه شد و ستاد هم کمیته‌ای را مأمور کرد و هماهنگی‌ها صورت گرفت و به دنبال آن قیمت‌ها تعیین شد.

صاحب‌محمدی اضافه کرد: بدان دلیل که افراد مختلف و قشرهای متوسط جامعه از قطار استفاده می‌کنند، سعی شد در تغییرات قیمت بلیت کمترین افزایش اعمال شود و با وجود آنکه شرکت‌های ریلی تقاضای افزایش بیشتر قیمت‌ها را نسبت به نرخ‌های مصوب شده داشتند از آنها خواسته شد بیشترین همکاری را با دولت و مردم داشته باشند.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در راستای همراهی با مردم شرکت‌های ریلی مسافری توجیه شدند تا قیمت‌های بلیط قطار به مقدار زیادی افزایش نیابد.

وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود ۱۵ درصد به قیمت‌های بلیت سیستم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای افزوده شد، اما راه‌آهن افزایش قیمت خود را ۶ ماه پس از اجرای این قانون و همراه با افزایش متعارف سالیانه اعمال کرد.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: تلاش شد افزایش قیمت منطقی باشد و شرکت‌های ریلی از طریق افزایش بهره‌وری به جبران هزینه‌های خود بپردازند.

صاحب‌محمدی قیمت‌های پیشنهادی بلیت قطار در مسیر تهران - مشهد را که به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده و روز گذشته در خبرگزاری فارس منتشر شده بود، تأیید کرد.

 

 

    نظرات