اتمام عملیات دمونتاژ واحد شماره 3 نیروگاه اول سد شهید عباسپور

اتمام عملیات دمونتاژ واحد شماره 3 نیروگاه اول سد شهید عباسپور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی رحیمی" با اعلام این خبر گفت:  عملیات دمونتاژ قطعات این واحد  شامل کلیه تجهیزات و قطعات مکانیکی، الکتریکی و ابزاردقیق پس از یک ماه و نیم تلاش شبانه روزی پایان یافت.
وی افزود: دمونتاژ چرخ توربین به همراه شفت مربوطه به وزن تقریبی 125 تن، آخرین فرآیند در دمونتاژ واحد شماره 3  این نیروگاه بود که توسط متخصصان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان طبق برنامه زمان بندی مصوب پروژه با موفقیت به اتمام رسید.
رحیمی اصل با بیان این مطلب اظهار داشت:  تعمیرات اساسی این واحد نیروگاهی در سال 77  صورت پذیرفته که پس از 21 سال بهره برداری از این واحد مجدداً تمامی قطعات دمونتاژ و از محل خود خارج و برای کارهای تعمیراتی و اصلاحی و یا بهینه سازی در طبقه اصلی نیروگاه و بر روی ساپورت های مخصوص خود در سالن نیروگاه استقرار یافت.
وی با اشاره به حجم بالای کار و تسریع در عملیات بهینه سازی جهت کاهش زمان و تحویل به موقع واحد فوق تصریح کرد: تمامی طراحی ها و ساخت قطعات معیوب از قبل پیش بینی و انجام شده و بعضی از قطعات که نیاز به تعمیر داشته اند در حال تعمیر بوده و با توجه به تجربه بهینه سازی واحد شماره 4 این نیروگاه به شرکت های تخصصی داخلی ارسال شده اند که این روند عملیات فوق را کوتاهتر و روان تر خواهد کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات