احتمال ریزش بنای مدرسه علمیه مشایخ انصاری دزفول

احتمال ریزش بنای مدرسه علمیه مشایخ انصاری دزفول

رئیس هیئت امنا مدرسه علمیه مشایخ انصاری ملقب به اتاق شیخون از تعطیلی کلاس‌های طلاب به دلیل آسیب جدی ساختمان مدرسه خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دزفول گفت: مدرسه علمیه مشایخ انصاری تنها یادگار آبا و اجدادی خاتم الفقها و المجتهدین شیخ مرتضی انصاری است که انتظار می‌رود برای حفظ این اثر مسئولان توجه ویژه‌ای کنند.

وی افزود: این مدرسه به منظور برگزاری کلاس‌های درس طلاب تعمیر و بازسازی شد اما متاسفانه پس از مرمت مورد آسیب جدی قرار گرفت تا جایی که موجب تعطیلی کلاس‌های درس طلاب شد.

انصاری در پاسخ به سئوالی که این مدرسه چه مشکلاتی دارد، گفت: گرفتگی شدید فاضلاب مجاور به دیوارها به ساختمان آسیب رسانده و از طرفی نفوذ آب فاضلاب بیرون به زیر ساختمان این مدرسه، ساختمان این بنا را در معرض خطر ریزش ناگهانی قرار داده است.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه مشایخ انصاری با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: طی این مدت با فرمانداری و شهرداری به طور مرتب مکاتبه داشته‌ایم و بارها حضوری مراجعه کردیم که البته با بازرسی کارشناس شهرداری از محل مدرسه گرفتگی فاضلاب رفع شد اما اصل موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

انصاری تاکید کرد: چنانچه وضع به همین صورت ادامه پیدا کند ریزش مدرسه دور از انتظار نیست.

گفتنی است شیخ انصاری از مشایخ بزرگ عالم اسلام است که مستندات تاریخی حضور این شیخ بزرگ را در شهرستان دزفول تأیید می‌کند.

 

 

    نظرات