آسفالت‌ریزی ۵۲ روستای استان زنجان

آسفالت‌ریزی ۵۲ روستای استان زنجان

مدیرکل راه و ترابری استان زنجان گفت: در نهضت آسفالت‌ریزی کشور، جاده ۵۲ روستای استان آسفالت‌ریزی می‌شود.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا سقندلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان از زیرساخت‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به واقع شدن در مسیر جاده ترانزیت با هفت استان منطقه شمالغرب کشور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر ریلی با استان آذربایجان شرقی به مرکز کشور متصل می‌شود، افزود: استان دارای ۲۰۰ کیلومتر خط راه‌آهن است و دوبانده کردن این خط از طرف مرکز و شهر تاکستان آغاز شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان در زمینه حمل و نقل هوایی استان دارای فرودگاه است که با استفاده از اعتبارات استانی روشنایی باند فرودگاه حل شده و مجوز پروازهای خارجی از طریق مرکز صادر شده است و حداکثر تا سه ماه آینده زیر عبور می‌رود.

وی از پرواز زنجان به مشهد خبر داد و گفت: نسبت به افزایش توان باربری باند حمل و نقل در منطقه شمالغرب نیز استفاده می‌شود و به عنوان بارانداز شمالغرب کشور استفاده می‌شود.

سقندلی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۶۵۰ انواع راه در استان وجود دارد، تصریح کرد: استان از ۲۰۰ کیلومتر آزادراه و ۵۶ کیلومتربزرگ راه برخوردار است.

وی از واگذاری ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در صورت حل مشکلات کمیسیون ماده ۲۱۵ خبر داد و یادآور شد: استان از یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت برخوردار است.

مدیرکل راه و ترابری استان زنجان با اشاره به آغاز نهضت آسفالت‌ریزی در کشور افزود: ۵۲ روستای استان شامل این طرح می‌شوند که با اجرای آن ۵ هزار و ۳۳۱ خانوار از راه آسفالت برخوردار می‌شوند.

وی گفت: توسعه فرودگاه زنجان، آغاز عملیات باند دوم راه‌آهن، روکشی آسفالت راه‌های استان، لکه‌گیری و نگهداری و تجهیز راهداران به ماشین‌آلات نوین از درخواست‌های اداره است.

سقندلی طول این پروژه را ۵۶ کیلومتر عنوان کرد و افزود: پروژه تهم چورزق با اعتبار بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به دو قطعه اصلی و چهار قطعه فرعی تقسیم شده و تاکنون ۳۲٫۵ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: با اعتبار تخصیص یافته ۲۳٫۵ کیلومتر باقیمانده تا هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و ترابری استان زنجان با اشاره به اینکه حجم عملیات خاک‌برداری این پروژه ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار مترمکعب است، تصریح کرد: از این میزان ۳ میلیون و ۱۷۶ هزار مترمکعب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث و تکمیل پروژه تهم چورزق پل‌های متعددی ساخته می‌شود که این پل‌ها شامل یک دستگاه پل بتنی سه دهانه ۲۰ متری، شش دستگاه پل طاقی شش متری و سه متری، یک دستگاه پل دالس ۱۲ متری و دو دستگاه پل دالی هشت متری است.

سقندلی حجم بتن‌ریزی پروژه مذکور را ۱۳ هزار و ۹۵۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۸۵۰ مترمکعب از پروژه تهم چورزق بتن‌ریزی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای تصادفات و سوانح در کشور و گسترش حمل و نقل در ابعاد مختلف جاده‌ای‌، ریلی‌، هوایی و دریایی که موجب توسعه و رشد فزاینده ارتباطات و جابجایی کالا و مسافر در حال حاضر شده است و از طرفی گستردگی صنعت حمل و نقل، طبیعی است که در کنار خود به علل گوناگون به وقوع حوادث و سوانحی منجر می‌شود، از برگزاری دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای و سوانح ریلی و هوایی در روز ۱۹ آبان ‌ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد.

مدیرکل راه وترابری استان زنجان عمده این عوامل را انسانی و بخشی دیگر از آن را مربوط به جاده‌، وسیله نقلیه و شرایط نامساعد جوی دانست و توجه به فراهم کردن زیرساخت‌ها، بسترهای لازم و برنامه‌ریزی مناسب در راستای ایجاد فرهنگ رانندگی در کشور را ضروری برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود حجم عظیم وسایط نقلیه در جاده‌های کشور نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب وتوسعه بسترهای حمل و نقلی مناسب است و گسترش فرهنگ استفاده بهینه از وسایط نقلیه و ایجاد بسترهای درست فرهنگ رانندگی همکاری همه ارکان دولت و مردم را می‌طلبد.

سقندلی برخورد آگاهانه وعلمی با عوامل وقوع تصادفات را ضروری دانست و افزود: جامعه علمی کشور موظف به توجه به این عوامل و ارائه نتایج تحقیق و بررسی‌های ابعاد مختلف آن در راستای کاهش ناهنجاری‌ها و پیامدهای دلخراش و تحمیل خسارات عظیم مالی آن است.

وی گفت: این کنفرانس با محورهایت استفاده از روش‌های آماری و تحلیلی در بررسی تصادفات جاده‌ای، ریلی و هوایی، نقش پلیس، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در کاهش تصادفات و تکنیک‌های مؤثر در کاهش تصادفات، نقش انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط در تصادفات و روش‌های ارتقای فرهنگ استفاده کنندگان از جاده‌ها، راه‌آهن و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و نقش آن در کاهش تصادفات برگزار می‌شود.

 

 

    نظرات