آغاز عملیات ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در فارس

آغاز عملیات ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در فارس

www.BanaNews.irمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این بنیاد از سال گذشته ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت را در برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خداخواست شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تاکنون ۴ هزار واحد از این تعداد واحد مسکونی ساخته شده است و صاحبان آنها در حال استفاده از این واحدها هستند.

شهبازی اضافه کرد: این در حالی بود که سهمیه استان فارس در سال گذشته ساخت و نوسازی ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۰ شهر زیر ۲۵ هزار جمعیت در استان فارس وجود دارد تصریح کرد: بنیاد مسکن فارس این آمادگی را دارد که تمام خدمات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را به آنان ارائه دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی دولت در قالب مسکن مهر اشاره کرد و افزود: این نوع از تسهیلات هم‌اکنون به افرادی داده می‌شود که زمین آماده داشته باشند و یا بخواهند طبقه‌های دیگر یک ساختمان را بسازند ارائه می‌شود که در نوع خود با بهره چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها تاکنون ساخت ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس قرار گرفته و ساخت آن عملیاتی شده است.

شهبازی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار از این تعداد واحد مسکونی نیز ساخته و یا نوسازی شده که در اختیار صاحبان آن قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ابراز داشت: دولت متعهد شده است تا در قانون برنامه پنج ساله چهارم و پنجم ساخت و مقاوم‌سازی ۲ میلیون واحد مسکونی را در روستاها انجام دهد.

 

 

    نظرات