حل مشکل پولی مترو تهران - پرند

حل مشکل پولی مترو تهران - پرند

www.BanaNews.irبه گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون وزیر مسکن در امور شهرهای جدید که وظیفه تامین شرایط لازم برای اسکان ۱۰۰ هزار خانوار تهرانی در پرند را بر عهده دارد، از توافق جدید با شهرداری تهران برای احداث مترو پرند خبر داد و گفت: شهرداری به تازگی مصمم شده خط یک مترو را که از میدان تجریش شروع می‌شود به شهر جدید پرند متصل کند و حتی برای اتصال خط سه به پرند نیز پیشنهادهایی را داده است.

هر چند پیش‌تر از سوی مقامات شهرداری تهران اعلام شده بود مترو پرند تا سال ۹۲ آماده نمی‌شود، اما این مقام وزارت مسکن، تابستان سال آینده را به عنوان حداکثر زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این مسیر عنوان کرد. به این ترتیب کسانی که از حالا تا یک سال آینده می‌خواهند در پرند ساکن شوند، باید قید استفاده از راحت‌ترین وسیله رفت‌وآمد به تهران را بزنند مگر اینکه معجزه‌ای در مترو پرند که قرار بود ظرف امسال آماده شود، رخ دهد. جمشید نورصالحی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» تصریح کرد: پرند به عنوان حومه تهران برای شرکت مترو اهمیت پیدا کرده طوری که تاکنون شهرداری ۴ کیلومتر از سهم ۲۰ کیلومتری خود را در این مسیر شروع کرده است. وی با بیان اینکه احداث مترو پرند به طول ۵۰ کیلومتر بین وزارت مسکن، وزارت راه و شهرداری تهران تقسیم شده گفت: سهم شهرداری از مرقد حضرت امام تا شهر واوان است که اخیرا شرکت مترو تهران اعلام کرده سهم وزارت راه که از واوان تا فرودگاه امام است را نیز می‌خواهد در اختیار بگیرد که فعلا در مرحله مذاکره هستیم.نورصالحی درباره کل هزینه احداث مترو پرند گفت: برآورد اولیه نشان می‌دهد احداث خط مترو و ریل‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در عین حال این احتمال وجود دارد که املاک معارض در مسیر، این رقم را افزایش دهد.

معاون وزیر مسکن تصریح کرد: شهرداری تهران برای این خط نیمی از هزینه‌ها را باید خودش تامین کند و نیمی دیگر را از دولت دریافت کند که با توجه به تامین اعتبار انجام شده، بابت سهم دولت نگرانی خاصی وجود ندارد.

این مقام وزارت مسکن با اشاره به اینکه مترو شهر جدید پرند برای شهرداری اهمیت پیدا کرده، گفت: توافق کرده‌ایم کار احداث این خط حداکثر تا تابستان ۹۱ به اتمام برسد.

 

 

    نظرات